Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Burkini, eller hur SD fick en hicka.

Särskilda badpass för kvinnor | Inrikes | SvD.

Aftonbladet (läs kommentarerna)

Tjuren hatar rött skynke sägs det, nu har SD fått sig ett eget litet skynke, kallat Burkini. Jag sitter och njuter av att läsa att inte enbart muslimskor är intresserade av seperata öppettider för män och kvinnor, utan också helt vanliga svenska kvinnor. Folk kan kalla det för apartheid (hörde det begreppet igår om islams syn på seperation mellan könen) eller så kan de säga att muslimerna tar över, andra kan säga dessa kvinnor ska inte få ha den här friheten att kunna simma utan att behöva känna mäns lystna blickar, men jag tycker det är något bra, något positivt något som ger dessa kvinnor möjlighet att lära sig simma och motionera och samtidigt låter folk inse, vi är olika men vi kan leva tillsammans utan att behöva inskränka på varandras behov och frihet.

SD och andra rasistpartier kommer nog med all säkerhet att göra allt för att sätta stopp för den här utvecklingen, men så länge det varar, så är det bara positivt. Länge leve Sverige….

Burkini:

Burkinin är anpassad till muslimska kvinnor som av religiösa skäl inte kan visa sin kropp vid bad. Den täcker hela kroppen förutom ansikte och fötter, och används också av kvinnor som är känsliga för solen.
Namnet är en hopslagning av bikini och burka.
Plagget är tillverkat av vanligt baddräktsmaterial – lycra – så att den ska vara smidig att simma i.
Burkinin är formgiven av australiensiskan Aheda Zanetti, ursprungligen från Libanon.

67 kommentarer

  1. Oscar 28 februari 2009

    Varför ska kvinnor få särbehandling samtidigt som de skriker efter jämställdhet överallt? Är detta jämställdhet när kvinnor särbehandlas? Samma frågor kan man ställa angående muslimer och Islam, varför ska muslimer få särbehandling?

    Det leder bara till främlingsfientlighet, som till slut leder till att situationen försämras för alla muslimer.

    Idioti

  2. Bahlool 28 februari 2009

    främlingsfientlighet beror på att folk avskyr religionen, och invandringen. Är det särbehandling när folk själva väljer att vilja vistas i simhallen under vissa timmar? Det är deras fria val, varför klaga och reta sig på det? Vi har stöd i olika former åt en massa olika grupper, jag minns när jag brukade simma, så var vissa tider enbart för pensionärer eller studenter från skolorna osv. Om man kan anpassa sig till äldres och studenters behov, varför inte till kvinnors behov?

  3. Nicco 28 februari 2009

    Hej Bahlool, hoppas du har en trevlig lördagskväll.

    Främlingsfientlighet beror på:

    1. Att invandrare begär respekt men inte kan respektera andra. Man ska respektera islam när man är i mellanöstern men invandrare i Sverige kan tydligen inte ta seden dit de kommer?

    2. Att, tyvärr, många invandrare inte förstår hur skatte och bidragssytemen fungerar. Staten får en ENGÅNGSSUMMA från FN, många invandrare tror att staten får regelbundna ersättningar för flyktingar. Och staten har inte obegränsat med pengar (allmänt vänsterproblem iofs.).

    3. Invandrares överrepresentation i brottsliga sammanhang. Våldtäkt 55% t.ex. Det är iofs. ett resultat av den misslyckade invandringspolitiken men det späder såklart på främlingsfientligheten.

    Jag kommer själv från en grekisk familj som arbetskraftsinvandrade under 70-talet. Då fanns inget problem med främlingsfientlighet. Varför? För att grekerna tog seden dit de kom eller iaf. försökte, och att ingen levde på samhället. Dagens urspårade flyktingpolitik fanns ej då.

  4. Bahlool 28 februari 2009

    Nicco:
    1. Du måste förstå att det finns hundratals olika invandrargrupper, och även mellan invandrare från samma land skiljer sig synen på respekt markant. Att dra alla över en kam och säga att invandrare vill ha respekt men visar inte stämmer knappast. Muslimer respekterar svensk lag, att tro att muslimer här är respektlösa stämmer ej. Man har bränt moskeer, man tvingar barnen vara med på sexundervisning man tvingar muslimer att skämmas för sin tro (jag har vänner och släktingar som slutat bära slöja för att de inte orkar med pressen emot dem längre)

    3. Män begår brott otroligt oftare än kvinnor, vad ser du för orsak till det? Om vi antar att invandrare begår oftare brott, så begår män ännu oftare brott. Vad är det för anledning till det?

    Jag tror att det på den tiden inte fanns så många invandrare, det var mycket vänstervindar på den tiden och man har lite annan syn på invandring hos vänstern än hos högern.

  5. Nicco 28 februari 2009

    Tillägg/ändring: Dagens urspårade invandringspolitik och bidragspolitik fanns ej då.

  6. Bahlool 28 februari 2009

    Sen håller jag med dig att bidragspoltiken är absurd, folk är vana att jobba för sitt levebröd och här vegeterar de..men ofta är socialen för hård och människor får leva på släktingar osv. Så det är ett tvåeggat svärd

  7. Nicco 28 februari 2009

    1. Det är sant, men jag menar mer när företrädare för invandrargrupper uttalar sig. Och då drar jag automatiskt den gruppen över en kam då på något sätt valt den ledaren/företrädaren. Svensk sexundervisning är ju så stel att den närmast är religös så den borde väl inte vara något problem. 😉

    2. Du hoppade tvåan!

    3. Antagligen att män har friare uppfostran, inom alla religioner. Om pojkar bråkar är det ”pojkaktigt”. Om flickor bråkar blir det skäll, dålig flicka! Det är mönster som måste ändras. Men inte genom att ge pojkar rosa kläder och flickor blå, som diverse vänsterfeminister vill. Man måste helt enkelt vara hård mot alla barn. Svensk uppfostran spårade ur på 70/80-talet när staten släppte ansvaret och skolan blev elevanarki.

    Själv vill jag se kvinnor på alla politiska och offentliga maktpositioner i samhället. Kvinnor skulle antagligen vara lika korrupta och inkompetenta som politiska och offentligt anställda män, men det skulle kompensera mäns fysiska fördel. 🙂

  8. Nicco 28 februari 2009

    Ja, bidragspolitiken är en stor bov i samhället. Och det ”försvenskar” många invandrare på ett dåligt sätt, för jag kan tänka mig att utomnorden är det mer naturligt att starta eget om man inte kan försörja sig (sälja mat på marknad etc.). Men här är det enklare att bara ta emot bidrag utan motprestation, såklart folk blir slöa.

    Men det handlar ändå om moral. jag skulle hellre jobba gratis än vara arbetslös. Det är det mest destruktiva som finns. Jaja, en dag kommer Sverige kollapsa under socialismen så då får alla veta att bidrag åt alla inte fungerar.

  9. Bahlool 28 februari 2009

    1. Sexualundervisningen är ett problem då den förespråkar värden som en muslim inte håller med, inte en ”sann” kristen heller, saker om onani och homosexuella känslor osv. Jag har inte valt någon som företräder mig 😉
    2. Fans inget att svara där 😛
    3. Vet inte jag har haft en hård uppfostran, såsom de flesta män av muslimsk börd jag känner. Vi har lärt oss vad som är rätt och fel, att jobba hårt och att vara ärliga. Att sedan många förändras borde istället skyllas på grupptryck och vänner. Jag själv umgicks med folk som var ”bra religiösa” personer och som förändrades senare pga deras umgänge. Kan säga att när jag var liten, så önskade jag att jag var en tjej, för de hade det lättare hehe..
    Håller med dig i sista stycket.

  10. Bahlool 28 februari 2009

    Vilka ska du rösta på om socialismen är av ondo? Du ser ju vad högern gjort med a kassa systemet? Det har lett till att många hårtarbetande tappat a kassan för de inte hade råd att betala avgifterna som höjdes markant.

  11. Nicco 28 februari 2009

    Vad gäller a-kassan: Skattesänkningar kompenserade höjda a-kasseavgifter mer än väl. Och folk kan köpa cigg/snabbmat för hur mycket som helst men när något som gäller deras försörjning ökar lite i kostnad så är det skandal.

    Grejen är att socialismen går ut på att andra ska ta hand om jobbiga saker och föra samhället framåt. Hur många företagare röstar vänster? Folk måste förstå att det är inte X som står på SAAB 7-16 som tillför något till samhället, det är Y som driver eget företag och jobbar 10 timmar om dagen, har 5 anställda och bråkar konstant med facket om petitesser. Svenska arbetare är världens mest bortskämda. Har de inte råd med 1 thailandsresa, 2 bilar, 1 sommarstuga och dyra hobbies på det så är det skandal. Då blir det strejk eller blockad.

    Det är klart att arbetare ska ha en duglig lön och tillgång till utbildning/sjukvård/etc. men man måste förstå att det är skillnad på folk och folk. När folk går i taket för att någon höjdare tjänar 30 miljoner / år så glömmer de bort att denne höjdare skattar bort 40-50%, plus arbetsgivaravgiften som företaget måste betala. Det handlar om klassisk jante, avundsjuka. Alla ska vara lika, gud förbanne den som vill bli något.

  12. Nicco 28 februari 2009

    Och jag tycker det är MYCKET positivt att en större andel invandrare än svenskar startar eget. Det är bara synd att en större andel invandrare konkursar. I värsta fall betyder konkurs med enskild firma att man är skuldsatt resten av livet. =/ Här har Sverige mycket att lära av USA där entreprenörer alltid får fler chanser. En amerikansk företagare som inte konkat någon gång tas inte seriöst. =D

  13. Nicco 28 februari 2009

    Vad anser du om moderaternas förslag om hårdare tag mot invandrare som missköter sig eller har fått medborgarskap på felaktiga grunder? Jag tycker det är ett självklart förslag. Det skulle minska främlingsfientligheten markant eftersom 90% av den beror på irritation över kriminella invandrare.

    Så för dig (och mig, andra generationens, du med kanske?) skulle det bara vara positivt med hårdare tag mot invandrare som missköter sig och förstör för alla andra.

  14. anders 28 februari 2009

    Jag är lite nyfiken Bahlool.

    Tycker du att det skulle vara okej med badtider för bara ”svenskar” eller kanske för icke muslimer?

    Jag antar att du inte tycker det så frågan blir väl varför skall jag drabbas av en massa förbud på grund av din tro? Det är väl det här som är problemet idag ni anser att eran ”tro” och era rättigheter är viktigare än mina så när det behövs så vill ni gärna inskränka mina.

    För övrigt har jag inget emot burkini.

  15. eriande 28 februari 2009

    ”3. Män begår brott otroligt oftare än kvinnor, vad ser du för orsak till det? Om vi antar att invandrare begår oftare brott, så begår män ännu oftare brott. Vad är det för anledning till det?”

    Lite konsekvens i jämförelserna tack!. Det är inte ett antagande att invandrare begår fler våldtäkter än svenskar, både i absoluta och relativa tal. Detta är vederlagt av brå och det är bara att läsa deras rapporter för att ta del av den informationen.

    Vidare är frågan hurvida män i gemen begår mer brått än kvinnor helt irrelavant i samanhanget. Vi vet att man aldrig helt kommer få bukt med all brottslighet men man kan åtminstone förvänta sig att mäniskor som fått en fristad i det här landet sköter sig!

  16. Bahlool 28 februari 2009

    Jag har varit egenföretagare i över 10 år och röstar vänster. Och ja man är för försiktig i sverige när det gäller att satsa eller få banken att låna ut pengar till en om man är invandrare..

  17. Bahlool 28 februari 2009

    Har skrivit inlägg om det men även om de har bra ideer så gör de några fel där också. De gör det här för att locka till sig SD röster. Irriationen bland svenskar är också del i okunnighet om invandrare och bidragssystemet. Enligt en SD supporter så får en socialbidragstagare 8-9000 i månaden..lol…Hårdare tag mot alla som missköter sig inte bara mot invandrare ja 🙂

  18. Bahlool 28 februari 2009

    anders ditt resonemang faller på en enkel sak, badtiderna är inte bara till för muslimer, utan det är för kvinnor enbart. Jag har inga problem med att man har badtider för kvinnor enbart, eller för män enbart, lika lite som jag har problem med att man har herrklubbar, kvinnofester osv. Tycker du verkligen att min tro inskränkar på dig? När jag inte heller får vistas i badhuset under den tiden den är till för kvinnor?

  19. Bahlool 28 februari 2009

    Jag har läst rapporten, skrivit om rapporten och diskuterat rapporten. Där stod det klart och tydligt att män begår brott oftare än kvinnor, Jag minns tyvärr inte antalet våldtäkter begångna av invandrare, men det du och andra här glömmer är att invandrare det är finnar, danskar och norrmän med…
    Ja vi kan förvänta oss att folk som fått en fristad här är duktigare och bättre än svenskar..eller så kan vi anta att de är bara människor och att många av dem begår brott, såsom många svenskar begår brott. Problematiken med den här synen är att ni tror bara för att man är invandrare och man flytt krig eller misär, så är man en person som ska bete sig perfekt till 100% så funkar det inte i verkligheten..

  20. anders 28 februari 2009

    Ja Bahlool du är väl muslim?

    Det är just pga av islam som detta har kommit upp och ja jag tycker att det är ett problem när någon annans tro riskerar att påverka mitt sätt att leva hur lite det än må vara. Jag har inte drabbats av detta. Tror inte ens de har det på badhusen här i stan. Sedan tycker jag inte att det går att jämföra kommunal verksamhet med privata klubbar. Jag tycker också att det är lite underligt när du tar upp att du inte heller får vara i badhuset samtidigt som kvinnorna det vore väl konstigt om inte ”förbudet” gällde dem som ville införa det?

  21. Bahlool 28 februari 2009

    Jag är muslim, men hur ser du på att badhus har särskilda priser för gamla och ungdomar? hur ser du på att vissa tider får bara pensionärer simma osv? Allt kan vara diskriminering, om man vill få det till att bli det. Jag tycker det är ett bra sätt för kvinnor, som känner obehag i närheten av främmande män, att få lära sig simma och motionera..varför ser du inte det positiva i det? Varför bara det negativa?

  22. G.W 28 februari 2009

    Bra, nu slipper kvinnorna dom muslimska männens lystna blickar – i simhallen ialf.

    Hade dom muslimska ungdomarna fått tillgång till sexualundervisning, redan i skolan, och därmed en sundare syn på kvinnor, sex och sexualitet. Så kanske dom muslimska kvinnorna kunde fått slippa denna inskränkning på sin frihet och kunnat bada som alla normala människor kan?

  23. Andreas Bergström 28 februari 2009

    ”Jag har varit egenföretagare i över 10 år.”

    Vad pysslar du med? 🙂 (min fråga har ingenting med denna diskussion att göra, bara nyfikenhet)

  24. Bahlool 28 februari 2009

    Ja du har rätt G.W..när jag går ut och festar så ser jag inte muslimska män som tafsar på tjejer utan fulla svenska killar 😉 I guess sexualundervisningen var inte till nån större nytta? En muslimsk man ska sänka blicken när han ser en kvinna..så vet inte vad för slags muslimer du mött hehe…

  25. Bahlool 28 februari 2009

    Har jourlivs, dhl ombud och western union ombud.

  26. VT 28 februari 2009

    ”när jag går ut och festar så ser jag inte muslimska män som tafsar på tjejer utan fulla svenska killar”

    Är ju bara att titta på statistiken vad gäller sexbrott.

    http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html

    ”Invandrare är mest överrepresenterade när det gäller våldtäkt.”

  27. G.W 28 februari 2009

    Tja, du ”ser” väl det du vill se, antar jag.
    Och att du ser något hända övht, eftersom du ska sänka blicken när du ser en kvinna, gör det ännu märkligare.

    Men hade du fått lite sexualundervisning, så hade du kanske begripit, att man och kvinna kan umgås på lika villkor.

    Och då hade väldigt många (blonda) svenska kvinnor sluppit att bli kallade för ”svennehora” och bli tafade på, av dina ”kyska och fina” muslimska bröder.

  28. anders 28 februari 2009

    Ja man kan väl alltid diskutera särskilda priser men som jag själv ser det så har vi alla varit unga och förhoppningsvis får vi också bli pensionärer. Så det är dels något som gynnar alla men det är ju också så att ungdomar normalt sett inte har någon fast inkomst och pensionen är inte lika hög som den lön man tidigare haft.

    Sen finns det grupper som har ett speciellt behov av avskild het t ex babysim som inte går att ha bland större barn som leker och skriker i vattnet i dessa fall tycker jag att det är helt naturligt. Precis som det vore att ha kurser för vuxna som av olika skäl inte lärt sig att simma.

    Men att pga tro stänga av badet under vissa tider för en del av befolkningen tycker jag är samma sak som segregering om än i en liten skala.

  29. Bahlool 28 februari 2009

    VT så här stod det också i texten

    Invandrarna tillhör oftare underklassen. Och sedan urminnes tider är det underklassen som begår flest brott. Många av dem som döms för brott har fostrats i storstädernas miljonprogramsområden.

    – Svenskar som lever i Sverige under samma förhållanden som invandrare har precis lika allvarliga problem, säger Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi vid Stockholms universitet.

  30. Johan 28 februari 2009

    Jag är kristen och enligt min tro ska man respektera andras tro.
    ”Om din broder blir oroad genom den mat du äter så lever du inte längre i kärleken. Bli inte genom din mat orsak till att den går förlorad.” – rom 14:15

    ”Det är bättre att avstå från att äta kött eller dricka vin eller göra något annat som din broder tar anstöt till” – rom 14:21

    Jag vet att ni inte pratar om mat och kött. Utan om kvinnobad. Men principen är väll den samma. Jag är så svensk man kan bli och tycker att vi ska låta muslimerna utföra sin religion i Sverige. Även om 90% av dom skulle begå brott. Så tycker jag att vi ska låta dom andra 10% få leva ett tryckt liv utan förföljelse.

  31. Bahlool 28 februari 2009

    G.W: Jag sänker inte blicken..jag älskar svenska tjejer och de älskar mig 😉 Inte alla behöver våldta för att få sex grabben. Jag har bott här sen jag var barn, gått i skolan och hade rätt bra butik i svenska som andra ämnen så ja jag har fått sexualundervisningen :))) VI ser ju hur män och kvinnor kan umgås på lika villkor, sexuella trakasserier finns ju inte. Pedofileri är ett brott som brukar begås av vita svenska inte invandrade svenskar..osv.
    så herr G.W har aldrig sagt blatte, neger och andra nedsättande ord mot svarta, invandrare och muslimer? hycklare 😉

  32. Bahlool 28 februari 2009

    Så anders vi gör undantag för vissa grupper, varför inte för kvinnor som inte vill ha män i sin närhet?

  33. VT 28 februari 2009

    ”så herr G.W har aldrig sagt blatte, neger och andra nedsättande ord mot svarta, invandrare och muslimer? hycklare ;)”

    Han har nog aldrig sagt nedsättande om muslimska kvinnor. Bland invandrarmän är det däremot praxis att blonda svenska tjejer är horor, för de gör ju som de vill och inte som deras pappor/bröder/män vill.

    ”hade rätt bra butik i svenska som andra ämnen”

    Du valde helt fel mening att slarva med stavningen i där! 😀

  34. VT 28 februari 2009

    ”Så anders vi gör undantag för vissa grupper, varför inte för kvinnor som inte vill ha män i sin närhet?”

    Du menar kvinnor vars män inte vill att de ska synas för andra män…? 😉

  35. anders 28 februari 2009

    Ja därför att det finns en skillnad i att vilja och att behöva.

  36. VT 28 februari 2009

    CENSUR I DINA KOMMENTARER! Nu lägger jag mig.

  37. Bahlool 28 februari 2009

    hahaha vt faaan 😛 anyway hade rätt bra betyg 😉 ville jag säga.
    Är du säker på att han inte tycker muslimskor är håriga? att de är förtryckta? att de är fula? Så det är skillnad på ifall han uttrycker sig nedsättande mot invandrare och om en person uttrycker sig nedsättande om svenska tjejer? Sen är ju frågan, om en man eller kvinnor ligger runt, vad kallar man det enligt ordboken? Gå in på lunarstorm så ska du se att du hittar minst 10 tjejer som kallar sig för bitch osv…
    Alla islamofober gör en stor grej av allt som har med islam att göra, börjar bli tröttsamt..ingen av er ser att kvinnor också sagt att de inte är muslimer, men gillar det här.

  38. Hanna 28 februari 2009

    Bahlool: jag läste din kommentar om sexualundervisningen men delar inte din åsikt därför att jag tycker att man bör kunna höra om saker även om man inte gillar dem själv. Faktaupplysning är en sak, sedan kan man själv välja vad man vill tycka om det.

  39. Hanna 28 februari 2009

    Annars tycker jag att det är okej med badpass bara för kvinnor eftersom det finns många kvinnor som inte känner sig bekväma att visa sig inför män, t.ex i simhallar.

  40. Bahlool 28 februari 2009

    VT: jag kör aldrig med censur, så hitta inte på skitsnack :))) De här kvinnornar sa att de ville ha det här..så du har gåvan att läsa deras och deras mäns tankar? nice..

  41. Bahlool 28 februari 2009

    Barn som inte ska ha sex eller bör ha sex, borde inte höra om de här sakerna så här tidigt i sitt liv…

  42. G.W 28 februari 2009

    ”VI ser ju hur män och kvinnor kan umgås på lika villkor, sexuella trakasserier finns ju inte. Pedofileri är ett brott som brukar begås av vita svenska inte invandrade svenskar..osv.”

    ”så herr G.W har aldrig sagt blatte, neger och andra nedsättande ord mot svarta, invandrare och muslimer? hycklare”

    Du har naturligtvis rätt!

    Dom enda människorna i världen, per alla definitioner, som kan begå sexuella övergrepp och/eller vara rasistiska och diskriminerande mot andra människor.
    ÄR…vita heterosexuella, icke muslimska, män – speciellt dom ondskefulla skattebetalande svenska männen, dom som betalar för ovannämnda badkalas.
    Så är det ju.
    Som alla vet är muslimska män och pojkar helt oskyldiga och fromma.

    P.S
    Jag förstår att din lärare gav dig bra ”butik”, i många ämnen.

  43. Bahlool 28 februari 2009

    G.W Du har just fått utmärkelsen dagens idiot. Grattis 😉

  44. G.W 28 februari 2009

    Om svenska medier skrev sanningen istället för att mörka.
    Så skulle det exempelvis kunna stå så här:

    -”Fire dømt for voldtægt mod 14-årig

    De fire irakiske mænd, som har været for retten for grov gruppevoldtægt mod 14-årig pige under markedet i Vorbasse, alle dømt skyldige

    De tekniske beviser dokumenterer, at pigen formodentlig blev voldtaget oralt, vaginalt og analt af de fire mænd, oplyser kriminalinspektør Peter Krogh fra Sydøstjyllands Politi ifølge TV2 Fyn.”

    http://ekstrabladet.dk/112/article1132728.ece

  45. G.W 28 februari 2009

    Tack!

  46. lasse 28 februari 2009

    i det stora hela håller jag med. Varför inte införa kvinnorsim, det finns för pensionärer etc. Anledningen att man inte inför manssim är att det då skulle stå tomt 😉

    Men lite om ta seden dit man kommer. Åker du till dubai får du ej tala om sex, israel etc. Då blir man utkastad. Så tufft är det faktiskt att vara i den muslimska världen. Vi förväntas ta seden dit vi kommer men muslimer vägrar ta seden dit de kommer (dock inte alla då jag har en massa muslimska vänner som är helt öppna men man gillar i medierna att ta endast ta upp de som simmar motströms…).
    Exempel: Se bara på sexualundervisningen som du är emot. Skulle det varit så i Dubai skulle alla sagt: Gilla läget eller så får du en spark i rumpan…här så ska vi bums må dåligt för att vi tvingar på alla barn något som detta samhälle ser som viktig kunskap. Borde vi då slänga ut alla som inte delar våra värderingar?

    Angående din jförelse med brottslighet.
    ”Män begår brott otroligt oftare än kvinnor, vad ser du för orsak till det? Om vi antar att invandrare begår oftare brott, så begår män ännu oftare brott. Vad är det för anledning till det?”
    Generellt begås de flesta brott av män. Självklart är det så. Men du kan inte komma ifrån att de flesta våldsbrotten i tex sthl, de flesta rånen på stan begås av ungdomar med invandrarbakgrund. 90% av brotten begås av människor (generellt män) med utländsk härkomst. De man dock måste komma ihåg är att de 90% av brotten begås av en liten klick. Många verkar tro att 90% av invandrarna är kriminella men det är ju trots allt endast en mikroskopisk del som är det…dock 9 ggr fler än de svenska rötäggen. Detta är också något som media är duktiga på att vinkla helt galet.

  47. katya 01 mars 2009

    Jag är inte särskilt religös men tycker det är befriande med badtid för bara kvinnor. Slipper alla sliskiga gubbars blickar. GOTT

  48. VT 01 mars 2009

    ”VT: jag kör aldrig med censur, så hitta inte på skitsnack :)))”

    Jag trodde du tagit bort en kommentar jag skrev, men du hade visst bara inte godkönt den än. 🙂

    ”Är du säker på att han inte tycker muslimskor är håriga? att de är förtryckta? att de är fula? Så det är skillnad på ifall han uttrycker sig nedsättande mot invandrare och om en person uttrycker sig nedsättande om svenska tjejer? Sen är ju frågan, om en man eller kvinnor ligger runt, vad kallar man det enligt ordboken? Gå in på lunarstorm så ska du se att du hittar minst 10 tjejer som kallar sig för bitch osv…”

    Jag har ALDRIG sett en etnisk svensk säga något sådant direkt till muslimska kvinnor. Däremot har jag sett mängder med invandrarkillar kallar etniska svenska tjejer för horor. Åk till första bästa gymnasieskola med lite multikulti, häng i korridorerna ett tag. You’ll see!

    http://www.blt.se/nyheter/karlskrona/gymnasietjejer-utsatts-for-sextrakasserier(911585).gm

    ”Hon berättar också hur gängmedlemmarna har inriktat sina trakasserier mot tjejer med blont hår.
    – De stoppar oss i korridorerna och säger snuskiga och äckliga saker. De tar på oss och nyper oss i rumpan.”

  49. Faster Sven 01 mars 2009

    Hej Bahlool,

    Vill kommentera ett par av dina uttalanden apropå vissa invandrares skandalösa överrepresenation i (vålds-)brottslighet:

    ”det du och andra här glömmer är att invandrare det är finnar, danskar och norrmän med…”

    Det du själv missar är att detta gör saken VÄRRE, inte bättre, för exempelvis araber och afrikaner. Det är ENORMA skillnader i brottslighet mellan olika invandrargrupper; vissa har betydlige LÄGRE brottsbenägenhet än svenskar födda av föräldrar födda i Sverige. När man blandar ihop dessa grupper, ser man bara ett genomsnitt (som redan det är skräckinjagande), men i detta genomsnitt döljer sig enskilda grupper som är många gånger värre än vad som går att utläsa av statistiken. Det är en ohederlig användning av statistik att blanda på detta sätt.

    ”Svenskar som lever i Sverige under samma förhållanden som invandrare har precis lika allvarliga problem, säger Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi vid Stockholms universitet.”

    Nej, antingen har Jerzy aldrig sagt detta, eller så talar han mot bättre vetande. Alternativt har han inte läst eller förstått brottsförebyggande rådets uppgifter. Hur som helst är det belagt att överrepresentationen kvarstår om man kompenserar för socioekonomiska faktorer.

    Vad gäller mäns överrepresentation i brottslighet, är denna föga överraskande ur ett biologiskt/evolutionärt perspektiv. Jag vet inte om även förklaringen till arabers och afrikaners brottsbenägenhet står att finna där, men det är litet svårt att forska i den saken efter 1945…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *