Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Real Jews denounce Israel´s warcrimes

Det händer alla, däribland mig, att vi glömmer att skilja mellan judar och sionister, att skilja mellan en viss folkgrupps medlem som begått brottet och hela folkgruppen. En härlig bild som belyser att det finns många judar som står emot Israels ockupation och massmord, dessa judar brukar kallas för “självhatande judar” för att de står ut i mängden..

Vilken del av “Du skall inte döda” fattar ni inte??

70 kommentarer

  1. Jonas 10 oktober 2009

    Det ska också tilläggas att dina påstådda s.k. “studier” av Kabbalah (mystik) inte på något sätt betyder att du har kunskaper om den judiska Talmud.

  2. Jonas 10 oktober 2009

    Du kan också läsa dessa två debattinlägg av insändaren “anonemus” på ett diskussionsforum där dessa gamla internetanklagelserna dykte upp:

    You find this drivel on an Arab website and take it as the truth. These are the guys who HATE the Jews, remember?

    Not to long ago an Arab TV show dredged up the old lie about Jews killing kids and using the blood in matzo. Get a clue. Read the bible. Jews are forbidden from eating any blood — to be kosher meat has to have all the blood removed from it! (Read Leviticus 17).

    Any way back to this drivel. Of course this isn’t true. Go to talmud.faithweb.com… and read it.

    “The accusation here is quite nefarious. It implies that Judaism permits pedophilia, has no respect for women, and generally advocates loose sexual morals. To those familiar with the Talmud, this claim is patently ridiculous. However, the majority of people � particularly those making this claim � know little to nothing about the Talmud, its contents, or its methodology. . .

    “. . .the discussion here relates to the dowry for virgins and non-virgins. It has nothing to do with what acts are allowed, encouraged, forbidden, or discouraged. ”

    BTW, until the last 100 years or so Jewish women had more rights than any women worldwide. Women were judges, owned land — and had to AGREE to marry the man who asked. Read your bible. Start with where Isaac wants to marry and her father asks her if she wants him!

    And in the future I’d suggest you ask Jewish sources what Judaism teaches — not Muslims.

    Och han fortsätter:

    It helps if you understand what the Talmud is and is not. The Mishna (the heart of the Talmud) is a barebones writing down of the oral laws God gave Moses at Sinai. The Gemara is rabbinical interpretation of the Mishna.

    So we are dealing with LAWS here. Talmud often takes extreme theoretical cases in order to precisely define and delineate legal concepts. Such study is mandated because the laws are part of the Written and Oral Torah, not necessarily because they have practical application. Just like American law.

    So let��s look at these lies you��ve presented and see what they really say and what they are really about.

    Lie: “Sanhedrin 55b. A Jew may marry a three year old girl (specifically, three years “and a day” old).”

    The Talmud strongly opposed formation of the marriage bond by sexual force (at any age) and punished those who acted in such manner (Kidushin 12b). Sanhedrin 55b says IF a girl is raped �V if she is younger than 3 she is still considered a virgin for the sake of later marriage. Is she is older then 3 it is considered RAPE and one of the compensations is that her father may demand the perp marry her as well as pay all the criminal penalties.

    Remember that the man is not allowed to have sex with a 3 year old �V we are discussing what happens if someone DOES. The Talmud goes on to say that the father’s right to marry off his daughter was to be used for her benefit. The age and manner of marriage is to a large extent a societal variable but at Kidushin 41a the rabbis taught: “It is forbidden for a man to betroth his daughter while she is young [but rather he should wait] till she has grown and says ‘This is the one I want [to marry]” and this teaching is repeated elsewhere in the Talmud.

    As I said before, taking things out of context and getting them from anti-Jewish sites isn��t the way to understand Judaism.

    The next lie was “Sanhedrin 54b. A Jew may have sex with a child as long as the child is less than nine years old.”

    Gee, what happened to 3? ��

    This is about boys, not girls and the Talmud doesn��t say what your quote would indicate. Read what Leviticus has to say about homosexuality regardless of age.
    Leviticus says that if a man lies with another man, both must be killed. What Sanhedrin 54b says is that if one of the participants is under nine years old, he is not considered a “man” – and so it is not required that the child be put to death.
    Do you think the Jews should put a 9 year old victim of homosexual rape to death? Would that be better to your way of thinking????

    Next lie. “Kethuboth 11b. “When a grown-up man has intercourse with a little girl it is nothing.”
    Grossly out of context. The question is whether in such a case the girl can be considered a “virgin” later, when she comes to marry. The answer is, yes, as far as she’s concerned what happened wasn’t sex, it
    Talmud says that “when a grown-up man has intercourse with a little girl it is as nothing [in terms of creating a marriage bond with the consequent legal ramifications] since for girls less [than three years old] it is as if he put his finger into her eye …”. In other words the act may be an act of assault but it does not create a legal binding marriage unless the child is over the age of three.
    Really terrible, huh? Allowing a victim of child abuse to get on with her life, and be treated as if she were innocent?
    There are many anti-Jewish sites who perpetrate lies about Talmud so they can hate the Jews and feel good about themselves. Somehow they forget Jesus was a Jew and abided by the Jewish laws.

    This is exactly what Hitler did. He dehumanized the Jews. It is easy to hate a caricature. Why not actually as a Jew about Talmud, or would that be too easy? Is it easier to just make fun of people and hate them??

  3. .: نور :. 10 oktober 2009

    Det står i Talmud, att man har rätten att ljuga om en goyim får reda på vad som står, lite typ vad du nu gör. Vill du ha filen, Talmud, med dess utdrag om hur man bör döda även de bästa av goyim? Självfallet säger en rabbi på nätet annorlunda, då det är just vad Talmud säger åt han o göra, desinformation kallas det! Precis som Talmud uppmanar. Sorry, men jag har själv läst Talmud o jag vet vad som står, så dina lögner kan du kasta likt löv i vinden o se vart de bär, men här slår de inte rot 😀

  4. .: نور :. 10 oktober 2009

    Jo en sak till Jonas lilla, varför skulle den förre påven samt denne innan den förra bli uppretade när de fick veta vad som stod i Talmud, om det bara var ren nazi-propaganda? Nej min vän, det står skit i Talmud, o det vet du likväl som jag, men behåll dina försök att tvätta bort det från mitt sinne jag själv läst. Judaismen är en rasistisk religion, som inte hyser något varmt för andra än sitt eget folk. Islam säger, att alla människor är lika, som tänderna på en kam. Läs Koranen o be Allah om vägledning, innan du blir bränsle för elden, siste gången, adjö o Salaam!

  5. Jonas 10 oktober 2009

    Nu är det alltså avslöjat att Noor är en bedragare och aldrig har studerat vare sig Kabbalah eller Talmud, annat än möjligen på anti-judiska hemsidor där han kopierade sitt trams och klistrade in här.

    Lika lite som någn som läst Talmud skulle klistra in länken “Tamud Revealed” som Noor gjorde med de mest ytliga och billiga lögnerna som vilken icke-skolad jude som helst skulle gapskratta åt.

    Det finns inte heller någon som kallar judendomen för “judaism” på svenska, annat än antisemiten Ahmed Rami på Radio islam och nu också Mohamed Omar. Och Noor. Jag är förvånad över mig själv att jag inte snabbare såg allt detta. Liksom jag inte märkte att han kopierat in tänkare från Wikipedia, när han fösökte luras att han hade studerat Kabbalah.

    Någon som hade läst Talmud skulle aldrig ta upp den pinsamma storyn om “pedofili” med barn under tre år esp. under nio år, eftersom den är en så enkel förvrängning av vad som står (förklarad ovan). Ingen skulle heller ta upp det som Noor nu påstår om att man måste “döda den bäste av goyim”. Lol!!

    Om du hade lyssnat på rabbi Singer som jag postade i min tidigare kommentar så hade du redan hört det enkla svaret. Det kapade citatet komme från ett traktat som handlar om när judarna är i krig med goyim (någon annan nation). När en goyim attackerar för att döda dig ska du döda honom, utan att ta hänsyn till hans status (om han är kung, doktor eller skomakare). Exemplet som rabbi Singer tar upp, lite skämtsamt, är de palestinska terroristledarna i Hamas och Al-Qaida, som nästan alla är högt utbildade barnläkare, ögonläkare och tandläkare (al-Zahawiri, al-Rantisi m.fl). Han skämtar om att Al-Qaida frågar: “Är du läkare? OK du får du vara medlem i Al-Qaida.” När de attackerar så kan man döda dem trots att de är läkare.

    Noor, bedragaren som aldrig läst annat än några hatiska internetsidor, påstår också att judarna inte har någon värme för andra folk.

    Rabbi Singer kommenterar denna billiga skröna, och tar exemplet med jordbävningen i Iran för några år sedan, där tusentals människor dog. Trots att den iranska regimen är Israels svurna fiende och försöker att ta fram ett kärnvapen för att mörda alla israeler så erbjöd sig Israel att flyga dit avancerad utrustning för att kunna leta efter överlevande, flyga dit läkare tält räddningsutrustning med mera.

    Den iranska regimen sade nej: “Vi vill inte ha hjälp från sionister”.

    Då skickade Israel all den utrustningen via ett annat land, där man markerade om så att det inte framgick att det kom från Israel och vidarebefordrade allt till Iran.

    Sådan medmänsklighet och värme har den judiska nationen för andra människor, för andra goyim.

    Noor, jag skäms över dig. Att du har mage att komma hit och ljuga, att luras över dina “kunskaper” att kalla dig muslim trots att du ljuger och att vara en person som läser anti-judiska hemsidor och använder ett anti-judiskt språkbruk. Du borde skämmas över dig själv, och be om ursäkt!

    Må Allah förbarma sig över dig.

    Och i länkarna som jag postade längre upp finns svar på de gamla och billiga lögner som Noor försökte sprida här.

  6. .: نور :. 10 oktober 2009

    Jonas, snälla lilla du, kom hem till mig o se i min bokhylla tobm. Ta kontakt med ALLA jag har haft kontakt med under alla år, om jag ens orkade skulle jag gräva fram de jag studerat hos, även att du (vart du nu får den auktoriteten ifrån), kanske jag tom kan gräva fram medlemsinformation från när jag började o slutade hos Bnei Baruch. Men du är en sådan person, som väldigt lätt likt en tupp gapar o skräner, men det går inte in nämnvärt mycket hos dig. Hur kommer det sig att katolska kyrkan förfärade sig över det som står i Talmud, var det nazi-propaganda de läste på nätet med eller? För, o du kanske kan fylla i vad “akum” är, skall dödas, även den bäste av dem, i krig. Även om de inte är kombattanter. Hur Israel agerar mot palestinierna, är väl ett bra tecken på hur Talmud i praktiken fungerar!?

    Sen vad du nu kommer med för anklagelser mot mig, berör mig inte, vad bryr jag mig om du inte tror att jag studerat Qabalah, jag har studerat QaBaLaH, inte den rabbinska varianten som du hänvisar till, med Kaph som begynnande bokstav, nej då har du helt rätt, du har jag inte studerat. Men med Qoph som begynnande bokstav, då har jag studerat. Men vad jag gör o inte, är mellan mig o min Gud. Vi kan lätt döma denna sak, vi låter Allah döma. Har jag inte studerat QaBaLaH, må jag dö o hamna i helvetet. O om du nu har fel, som anklagar mig för lögn, må Allah sända dig dit, ok? Simpelt va?

    Israel har varma känslor för andra folk, mjo visst, visst.. Låter som resten av den propaganda som florerar. Jonas, du är antagligen jude, kanske inte, men sionist luktar det ialf. Ja jag vet, jag skulle inte skriva mer. Men jag tyckte ändå detta skulle komma fram. Må bäste själ vinna. En av oss blir grillkol 😀

  7. Jonas 10 oktober 2009

    “jag har studerat QaBaLaH, inte den rabbinska varianten som du hänvisar till, med Kaph som begynnande bokstav, nej då har du helt rätt, du har jag inte studerat. Men med Qoph som begynnande bokstav, då har jag studerat.”

    HAHAHAHA! 🙂 🙂

    All Kabbalah stavas med Kof, ק (det spelar ingen roll om man transkriberar det Qof, Qoph, Koff, Koff)!

    Kaf, כ, (Qaf Qaph :)) har exakt samma ljud, men används inte i ordet Kabbalah.

    Vet du hur avslöjad du är, när du tror att den latinska transkriberingen har någon som helst inverkan?! Kabbalah eller Qabbalah är bara en fråga om hur man skriver det med latinska bosktäver. Alla former av Kabbalah stavas med Kof, ק.

    Mer avslöjad än dig går det inte att bli. Det här var det bästa skrattet jag fått idag! 🙂

  8. .: نور :. 11 oktober 2009

    Sen kanske du märker, att Daniel Feldman själv skriver Judaism, o han är jude. O jag lovar dig att Feldman varken vet vem Omar eller Achem Rami är ^^

    Jag har studerat den mystiska qabalan, vad du nu tror/tycker är irrelevant. Jag vet hur det stavas, men om du vet, varför skriver du fel själv? Jag har börjat be allah nu, om jag nu inte ljuger kanske det inte är så bra för dig. Men, jag

    Men du slingrar dig, igen. Varför blev påven, den förra, uppförd över det som står i Talmud, om det skulle vara propaganda? Nej det står skit i Talmud, om gojer. Men helt seriöst orkar jag inte blabba med dig med, man går runt runt runt bara, händer ju inget.

  9. Jonas 11 oktober 2009

    Du är bara pinsam, Noor. Är Daniel Feldman svensk? Judaism är det engelska ordet för judendom. Det används på svenska endast av hatare.

    Gällande ditt trötta tjat om den förre Påven, som gjorde mycket för att sammanföra kristenheten med judarna kan du läsa svaret här:

    http://cgis.jpost.com/Blogs/foxman/entry/the_pope_and_the_jews

  10. Bahlool 11 oktober 2009

    Jonas om det används på engelska varför blir ordet Judaism plötsligt ett hatord på svenska?

  11. Jonas 11 oktober 2009

    Det måst du fråga dem som använder det så på svenska. Det verkar vara ett sätt att berätta “hur judar är”, “judars mentalitet” som Lars Wilhelmsson yrar om (-ism) än att tala om religionen (judendom).

  12. .: نور :. 11 oktober 2009

    Jonas, jag råka ta fel påvar, dessa var de jag menade:

    “In 553 the Emperor Justinian forbade the spread of the Talmudic books throughout the Roman Empire. In the 13th century “Popes Gregory IX and Innocent IV condemned the books of the Talmud as containing every kind of vileness and blasphemy against Christian truth, and ordered them to be burned because they spread many horrible heresies.””

    Men sen läser jag inte judiska tidningar, då dem inte är opartiska. O som Bahlool säger, varför skulle Judaism vara ett ord för hatare? Men läste du ens? Från W.O.C o Feldmans maillista har jag mestadels praktiserat den form av qabalah..

  13. Jonas 11 oktober 2009

    “jag råka ta fel påvar”

    Lol 🙂

    Noor, jag har redan svarat på ditt påstående. Rabbi Singer berättade om skenrättegångarna “mot Talmud” i den dåtida antisemitiska katolska världen och i Vatikanen. Du har inte lyssnat på honom så jag ser ingen anledning att anstränga mig mer för att svara till dig.

    PS: Är du säker på att du inte är Bahlool? 😉

  14. Bahlool 11 oktober 2009

    Jonas det är inte jag som döljer min ip hela tiden för att jag vill skriva från olika adresser och hylla mig själv ;=)

  15. .: نور :. 11 oktober 2009

    Jonas, har du ens läst sidan själv?

  16. Jonas 11 oktober 2009

    Noor, om man är så dum att man å ena sidan förnekar eller bagatelliserar antisemitism och å den andra sidan är helt okunnig om de antisemitiska processerna mot judendomen och mot judar i historien i den katolska världen, så är det ingen som jag vill ödsla tid på att diskutera med.

    Du har redan fått alla svar i de dokument och i den mp3-föreläsning jag gav dig. Utbilda dig, och stäng av dina hatiska internetsidor.

    Fråga judar vad judendomen lär ut. Inte muslimer och nazister.

  17. Bahlool 11 oktober 2009

    Lol Jonas, man kan säga samma sak om dig..du borde fråga vad muslimer tror på inte vad SD, nazister eller judar gör 😉

  18. .: نور :. 11 oktober 2009

    Just Jonas, lyssna då till vad muslimer lär ut om Islam, om jag ska göra det om Judaismen. Men visst, säger du att jag har fel, ska jag kolla upp Talmud, men det gör jag själv, då jag varken litar på dig, eller en okänd rabbi. Så jag kommer återkomma på den punkten isåfall. Men du har fel med qabalan, jag har studerat, både hos Bnei Baruch o den version som W.O.C lär ut. Samt privata studier. Du anklagar mig för lögn där, o må Allah belöna dig för din respektlöshet, vad du är förtjänt på den punkten. Har du fel o anklagar mig för något som är osanning, så får Gud skilja o döma.

    Men Bahlool har rätt på sin punkt där, ska jag lyssna till vad judar lär om Judaism, ska du lyssna på vad Koranen o muslimer lär om Islam, annars är du orimlig i ditt uttalande. Du vill försöka framstå som en sådan person, som är saklig, då ska du vara saklig o följa dina egna råd. Om du inte följer dina egna exempel, ska du inte ge råd om vad jag ska göra, om du själv inte gör så 🙂

    Men visst, du säger att jag har fel om judars “icke gillande” mot goyim, jag ska då kolla upp det, från Talmud, som inte är influerad av varken nazis, katolska kyrkan eller något liknande, ok? Jag är öppen för att bevisas fel, har jag fel ändrar jag mig gladeligen ^^

    Gör du?

  19. .: نور :. 11 oktober 2009

    Jonas verkar svara selektivt, svara på tilltal.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *