Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

I am not what i appear to be

Diesel Burqa Ad: Islamophobic Or Empowering?.

En Diesel reklam, som skapat rubriker, är den om en toppless tatuerad niqab klädd kvinna, och där texten lyder: Jag är inte vad jag verkar vara.

Vissa menar att det är en islamofobisk och respektlös reklam, medan andra menar att det ju stämmer, att vi som människor har fördomar mot beslöjade, och särskilt mot burka/niqabklädda kvinnor, och att det finns mera under kläderna.

Förr hade man skor med namnet Allah på (respektlöst då Allah inte ska sammanföras med smutsiga skor) och modedesignern Lagerfeldt, fick stor kritik när han skapade en klänning, med verser ur Koranen, han bad om ursäkt, men även dålig reklam, är bra reklam.

2 kommentarer

  1. Sverre svensson 25 oktober 2013

    Shiit ner dig Bahlool din jävla muslimpajas. Dags att du åker hem till öknen igen snart va?

  2. Bahlool 18 november 2013

    lol du lever fortfarande?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *