Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Svenskt motstånd?

I dagarna har jag fått läsa och höra många repliker, som att invandrare, och då speciellt muslimer, är insekter, kackerlackor, parasiter och att de inte är välkomna här. Minns man Rwanda så kommer man nog ihåg hutuernas massmord på tutsier, innan dess så hade man en längre tid kallat tutsierna för parasiter och kackerlackor…

Artikeln på DN.se berättar om svenska ungdomars attacker mot flyktingbarn. Är det verkligen så att majoriteten av svenskarna är emot invandrare? När ett samhälle har ett parti som SD, ett parti vars enda syfte är att skapa motsättningar och hat mot muslimer och invandrare, då är det kanske sant att majoriteten i Sverige är emot invandrare? När man läser kommentarerna hos mig eller på olika tidningar, så ser man att de som käftar högst, de som skriver mest negativt, de som hotar, de som hånar, det är de här Sverigedemokraterna. När vi kom till Sverige, så välkomnades vi med nyårsraketer mot vår dörr och en sten genom vår ruta. Så gästvänliga var våra grannar..

Nu, 20 år senare, så har inte mycket förändrats. Någon i kommentarsfältet undrar varför 20-25 fulla män, ses som hotfullt, när dessa bankar på dörrar, skriker och slår mot fönsterrutorna. Igår blev jag skraj när jag hörde en massa röster utanför mitt fönster, det var 6-7 invandrarkillar som gormade där; vad hade hänt om det varit 20-25 stycken då? Jag är man och blev rädd. Vad hade hänt om jag varit en ung kille? Lägg till högt skrikande och bankande på fönster och dörrar.

Den lögn industri som SD och deras nazistvänner sprider och för, är genant för ett land som  Sverige. Vi borde stå emot dessa personer och deras ideologi, en ideologi som har sina rötter i rasismens och nazismens tankevärld. Ogillar man invandrare, så måste man väl komma med en förklaring? Är det verkligen berättigat att ogilla någon bara för att den personen är mörk eller bara för att han tillhör en viss religion? Jag är muslim och har judiska vänner, jag hatar den judiska sionistiska ideologin, men inte fan hatar jag alla judar eller vill slå mot deras fönster eller få ut dem ur landet eller hota dem till livet. Det är ju befängt.

Dessa 20-25 mäns beteende är fel, men vad som är värre är de som kommenterat och tagit ställning för dem, istället för att ta ställning till de värden vi älskar med Sverige, toleransen och medmänskligheten. Förr i tiden hotade man och mobbade man människor från andra städer, byar eller kommuner, nu är det invandrarna man angriper istället. Allt som inte känns likt oss, är ovälkommet.

Det känns skönt att se hur människor som flytt krig och misär välkomnas i vårt land..Svenskt motstånd? Gärna, men mot rasism, mot fascism och inte mot ungdomar som skräms på det här viset. Tror man verkligen att de kommer lämna landet?

ps: En annan anekdot är när jag och brorsan gick på ett torg i Helsingborg, jag var då runt 13 och min bror var 11, några fulla gubbar gick förbi och sa jävla blattar!! Jag förstår fortfarande inte hur vuxna människor kan mucka gräl med barn. Modigt, att anfalla barn är mycket modigt..

Arbetarperspektiv har också en träffande analys om händelserna.

Ökad bevakning efter attack mot boende för flyktingbarn – DN.se.

39 kommentarer

  1. Nicklas Eriksson 03 oktober 2009

    Aah, ja det där ja. Att bara palla med att vara kaxig mot ungar eftersom de inte kan slå tillbaka är ju välkänt.

    Bra analys, jag länkar till ditt inlägg.

  2. Darius 03 oktober 2009

    alltså jag läste oxå om det där atackera flyktingsbarn ! Du ser? jävla barbarer!

  3. RESPEKTERA MINA DÖDA SLÄKTINGAR 03 oktober 2009

    Varför flyttar människor till ett land som kan stå ganska långt bort från deras religösa övertygelse, ideologi?

    Varför finns det invandrare som låter sina söner vara ute om nätterna och sätter bränder på hus, bilar och kontiner i syfte att skapa uppmärksamhet från samhällets hjältar som är poliser, brandmänn och akutambulans sjukvårdare?

    Varför är det endast i den invandraratätatse områderna vars barn kastar sten på brandmännen och ambulansjukvårdarna så att de måste ha polis eskort i omåderna?

    Varför måste man som hederlig skattebetalare måste betala en massor av skattemedel till Rosengård så att polisen kan ha dygnet runt bekning för att komma åt de som orskar alla bränderna och brottslighet?

    Varför sker det inte bland de icke arabiska muslimska samhälles grupperna?

    Varför skyller ni invandrare att det är det svenska samhälltes fel att de inte har fått tag på arbete?

    Varför skyller ni ofta i från er som om det är alla andra ”fel” för att invandrarna inte kan själva ta sig i kragen att bli integrerade?

    Varför finns det muslimska arabiska invandare som säger att Sverige är ”för” sekularisert?

    – Varför flyttar de då inte till ett land som passar in i deras värden, religösa övertygelse samt deras moraliska aspekter?

    Varför finns det invandrare som inte ens tål att höra att de är i Sverige och de tål inte ens att höra hur det är här och hur det fungerar här? Vad gör det här då?

    Varför finns det invandrare som säger att de ska bli respekterade, men sedan visar de inte det minsta medmänskligt respektfullt och hänsynsfullt beteende gentemot sina medmänniskor?

    Varför finns det invandrare som anser att det ”endast” ska ha rättigheter, men det är tydligt att de inte ens har reflekterat över vilka skyldigheter och ansvar gentemot sina medmänniskor?`

  4. Varför? 03 oktober 2009

    Varför flyttar människor till ett land som kan stå ganska långt bort från deras religösa övertygelse, ideologi?

    Varför finns det invandrare som låter sina söner vara ute om nätterna och sätter bränder på hus, bilar och kontiner i syfte att skapa uppmärksamhet från samhällets hjältar som är poliser, brandmänn och akutambulans sjukvårdare?

    Varför är det endast i den invandraratätatse områderna vars barn kastar sten på brandmännen och ambulansjukvårdarna så att de måste ha polis eskort i omåderna?

    Varför måste man som hederlig skattebetalare måste betala en massor av skattemedel till Rosengård så att polisen kan ha dygnet runt bekning för att komma åt de som orskar alla bränderna och brottslighet?

    Varför sker det inte bland de icke arabiska muslimska samhälles grupperna?

    Varför skyller ni invandrare att det är det svenska samhälltes fel att de inte har fått tag på arbete?

    Varför skyller ni ofta i från er som om det är alla andra ”fel” för att invandrarna inte kan själva ta sig i kragen att bli integrerade?

    Varför finns det muslimska arabiska invandare som säger att Sverige är ”för” sekularisert?

    – Varför flyttar de då inte till ett land som passar in i deras värden, religösa övertygelse samt deras moraliska aspekter?

    Varför finns det invandrare som inte ens tål att höra att de är i Sverige och de tål inte ens att höra hur det är här och hur det fungerar här? Vad gör det här då?

    Varför finns det invandrare som säger att de ska bli respekterade, men sedan visar de inte det minsta medmänskligt respektfullt och hänsynsfullt beteende gentemot sina medmänniskor?

    Varför finns det invandrare som anser att det ”endast” ska ha rättigheter, men det är tydligt att de inte ens har reflekterat över vilka skyldigheter och ansvar gentemot sina medmänniskor?`

  5. Varför? 03 oktober 2009

    Varför finns det invandrare som har levt här i många år och kan inte ett enda ord svenska samt vet inte hur det svenska samhället ser ut och fungerar?

    Varför finns det invandrare som inte respekterar de hårt arbetande skattebetalarna så att det kan sitta ute i invandrar täta områden utan att bidra ett enda dugg till det svenska samhället?

    Vad har dessa människor för rättighet att komma hit och leva på skattebetalarnas bekostnad samtidigt anser de att det svenska samhällets fel att inte har integreras och kritiserar oss som har öppnat våra gränser och välkomnat de hit?

    Vad har vi gjort för fel för att de ska utnyttja vår religionsfrihet, sekulratitet, yttrandefrihet och pressfrihet?

    Vad har svenska folket gjort för fel med att öppna gränserna in till landet, get de uppehållstillstånd, betalat en hel del skattemedel i form av erbjudande av svenska för invandrare undervisning, deras barn får även skolundervisning, de får lova att ansöka så att de kan bygga sina (förbannade) moskéer med mer?

    Varför känner dem ingen tacksamhet, ödmjukhet och respekt för de hårt levande som döda hårt arbetande svenska folket så att de kan leva här på bekostnad av deras skattemedel?

    Det finns för många lata, bortskämda och trångsynta invandare i detta land för att vi svenskar är för trevliga och snälla!

  6. Bahlool 03 oktober 2009

    Varför byter du namn hela tiden? Varför angriper du invandrare, när du själv säger dig vara invandrare från Libanon? Varför spammar du 4-5 olika meddelanden med samma dynga? Varför kan du inte ta din medicin?

  7. Lisa C 03 oktober 2009

    Varför svarar du inte på frågorna Bahlool

  8. Nicklas Eriksson 03 oktober 2009

    ”Varför flyttar människor till ett land som kan stå ganska långt bort från deras religösa övertygelse, ideologi?”

    Fundera på det du. Varför gör inte du det? Antagligen för att du inte vill. Varför har DE gjort det? Antagligen för att de har varit tvungna.

    ”Varför finns det invandrare som låter sina söner vara ute om nätterna och sätter bränder på hus, bilar och kontiner i syfte att skapa uppmärksamhet från samhällets hjältar som är poliser, brandmänn och akutambulans sjukvårdare?”

    Bra fråga. Varför finns det invandrare som isolerar sig från den övriga befolkningen, hänger i sina ghetton och vägrar ha med landets befolkning att göra och vägrar lära sig landets språk?

    Ja jag pratar om svenneghettona på spanska solkusten…

    ”Varför är det endast i den invandraratätatse områderna vars barn kastar sten på brandmännen och ambulansjukvårdarna så att de måste ha polis eskort i omåderna?”

    För att det är där man står längst ner på samhällsstegen och upplever att man inte har något annat sätt att slå tillbaka på. Enkelt, lättfattligt och utan bedövning.

    ”Varför måste man som hederlig skattebetalare måste betala en massor av skattemedel till Rosengård så att polisen kan ha dygnet runt bekning för att komma åt de som orskar alla bränderna och brottslighet?”

    Jo, Svenssons egen hederlighet känner man ju till, uppvuxen mitt i folkhemmet som man är… *host*. Jag tror inte ens du hade med dig några stenar att kasta, min vän.

    ”Varför sker det inte bland de icke arabiska muslimska samhälles grupperna?”

    Det gör det visst. Finns inga araber i Kungälv och det har ändå varit rätt mycket stenkastning där.

    ”Varför skyller ni invandrare att det är det svenska samhälltes fel att de inte har fått tag på arbete?”

    Det kan man undra. Det är faktiskt inte rätt att skylla på bara EN del i det kapitalistiska ”samhällsbygget”.

    Att hålla vissa grupper utanför marknaden är det äldsta knepet i boken som kapitalisterna använder för att ställa grupper mot varandra. Grupper som annars riskerar att enas och ta till vapen mot den RIKTIGA fienden, kapitalisterna.

    ”Varför skyller ni ofta i från er som om det är alla andra ”fel” för att invandrarna inte kan själva ta sig i kragen att bli integrerade?”

    Res du till min uppväxtort Filipstad i Värmland och kolla hur många cafésittande svenskar du hittar som sitter där och gnäller om exakt det du kommer dragandes med innan du yttrar dig. Eller för den delen vilket av skogslänen du vill.

    ”Varför finns det muslimska arabiska invandare som säger att Sverige är ”för” sekularisert? ”

    Läs Dagen. Där hittar du en bunt minst sagt dårreligiösa svennebananer som gnäller om exakt samma sak.

    ”Varför finns det invandrare som inte ens tål att höra att de är i Sverige och de tål inte ens att höra hur det är här och hur det fungerar här? Vad gör det här då?”

    Finns det? Var då? Jag tror bestämt att du lever i lite av en fantasivärld.

    ”Varför finns det invandrare som säger att de ska bli respekterade, men sedan visar de inte det minsta medmänskligt respektfullt och hänsynsfullt beteende gentemot sina medmänniskor?”

    På samma sätt som du finns, som anser att folk ska buga för dig? Därför att det finns folk som är idioter i alla grupper! And yes, this means you, I´m afraid… För du kan ju knappast kalla ditt eget hopklumpande av individer till en massa för respektfullt.

    ”Varför finns det invandrare som har levt här i många år och kan inte ett enda ord svenska samt vet inte hur det svenska samhället ser ut och fungerar?”

    Se mitt inlägg om spaniensvenskarna innan du yttrar dig i den frågan…

    ”Varför finns det invandrare som inte respekterar de hårt arbetande skattebetalarna så att det kan sitta ute i invandrar täta områden utan att bidra ett enda dugg till det svenska samhället?”

    Som sagt, ta dig en tur till nåt av skogslänen eller valfri större före detta bruksort innan du öppnar kakhålet om att det bara skulle gälla invandrare.

    ”Vad har dessa människor för rättighet att komma hit och leva på skattebetalarnas bekostnad samtidigt anser de att det svenska samhällets fel att inte har integreras och kritiserar oss som har öppnat våra gränser och välkomnat de hit?”

    Jag tror inte att problemet är så stort som du vill göra gällande. Men vad vet jag om den saken? Jag har ju bara varit lokalpolitiker i Hjällbo samt facklig i städbranschen i många år…

    ” Vad har vi gjort för fel för att de ska utnyttja vår religionsfrihet, sekulratitet, yttrandefrihet och pressfrihet?”

    Precis sådär uttrycker sig en ÄKTA gnällfitta! ”Buhuhuuu, vad har vi gjort för FEL?!?”. Mitt förakt saknar fan ord. Snyt dig, din jävla mes.

    ”Vad har svenska folket gjort för fel med att öppna gränserna in till landet, get de uppehållstillstånd, betalat en hel del skattemedel i form av erbjudande av svenska för invandrare undervisning, deras barn får även skolundervisning, de får lova att ansöka så att de kan bygga sina (förbannade) moskéer med mer?”

    Det där med ”förbannade” får du nog reda ut med någon tjänstgörande teolog eller någon annan som tror på sagor. Personligen tror jag inte att en byggnad kan vara mer ”förbannad” än någon annan. Men ett vet jag, och det är att till och med min egen fru som är andra generationens invandrare i ett YTTERST välintegrerat hem känner alienation inför sina egna föräldrar. Detta trots att de talar extremt bra svenska och hon pratar deras språk bra. Men där finns små skillnader i nyanser och tonlägen (sånt som jag inte begär att du ska känna till) som gör att hon trots det inte känner att hon når fram till dem till 100%.

    Detta gör att hon mår lite lite dåligt av det. Inte så att det blir ett problem, men det stör. Då kan du ju tänka dig barn som pratar en fjärdedel somaliska, en fjärdeedel afrikansk arabiska, en fjärdedel amarinja och en fjärdedel miljonsvenska, hur de barnen kommunicerar med sina föräldrar och hur de mår av att inte kunna samtala ordentligt? Men nej, det kan du nog inte.

    ”Varför känner dem ingen tacksamhet, ödmjukhet och respekt för de hårt levande som döda hårt arbetande svenska folket så att de kan leva här på bekostnad av deras skattemedel?

    Det finns för många lata, bortskämda och trångsynta invandare i detta land för att vi svenskar är för trevliga och snälla!”

    Ja du framstår ju helt klart som någon värd att respektera. Väldigt trevlig och snäll också. Jag sätter en tia på att du har ett vääääldigt hårt arbete när du har tid att sitta och författa sån jävla dynga som du spammar bloggar med.

    Dra åt helvete din jävla hitlerdräng och bunta aldrig in mig som svensk i dina sinnessjuka haranger!

  9. Bahlool 03 oktober 2009

    Lisa och Nicklas, jag svarar inte för att jag känner till denna person som bytt namn lika ofta som jag bytt underkläder. Hon eller han är en känd spammare..ena dagen säger hon att hon är född i Libanon, nästa dag säger hon att hon är svensk och född i Sverige och förfäderna är svenskar..ena dagen avskyr hon libaneser, andra egyptier, nästa muslimer. Inget hon säger eller sagt har några som helst vettiga ståndpunkter och kommer det aldrig ha heller..ena gången heter hon ut med alla muslimer andra jag är en modern fri kivinna osv..att ta sådana troll på allvar är slöseri med tid..

  10. Pennan 03 oktober 2009

    Bra skrivet Bahlool.

    Det finns dårar inom alla grupperingar. Problemet med vissa är att man drar alla över en kamm. Ser endast de negativa hos t.ex. invandrare och muslimer.

  11. Bahlool 03 oktober 2009

    tack brorsan. Igår satt jag och talade med en svensk vän (som jag övertalade att skita i SD) och en serbisk vän..båda två hade historier om invandrare som hotat och skadat dem..ska de då ränna runt och hata alla invandrare? Jag själv har mött rötägg i båda två läger..men surfar man bland våra smånassars bloggar och tidningar så är det ett krig på gatorna, där invandrare jagar svenskar för att rensa ut dem 😛

  12. Illwill 03 oktober 2009

    ”Flyktingbarn”?

    http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/09/21/yngling-fran-afghanistan-domd-for-valdtakt-och-utvisad/

    Snittålder på 17 och från länder som inte befinner sig i krig. Varken barn eller flyktingar. De är ankare, så fort de släpps in så är resten av familjen på väg…inklusive deras egna ungar.

    Men svenskarna hatar inte invandrare, vi hatar hur invandrarna beter sig. Bahlool kan låtsas att hans grabbar är snälla etc, men vi vet bättre. Alla våldtar och mördar inte, en del rånar bara…vissa gör inte ens de, de ropar bara ”hora” till svenska tjejer och deltar i det nya samhället. Klart det finns några invandrare som faktiskt uppför sig väl…säkert relativt hög procent också, lugnt 5-10%. Men 90-95% (min gissning) av de icke-civiliserade invandrarna uppför sig som…”smånassarnas bloggar” påstår.

  13. Bahlool 03 oktober 2009

    Ni ”nationalister” verkar tro att alla som kommer hit måste vara ofelbara..klart det finns idioter bland dem. Att hävda att 90-95% är ociviliserade eller inte uppför sig är väl ändå att ta i? Enligt den tesen så har vi alltså runt 1,3 miljoner i Sverige som inte vet hur de ska bete sig..får vi har över 1 miljon invandrare. Jag tycker att ni borde sluta upp med att spela att ni är medmänskliga och humana. Ni är vad ni är, rasister, som försöker antyda att ni försvarar Sverige och svenskarna. Sorry att jag inte tror på det…Man är tonåring/barn om du gillar det eller ej så är det just vad en 17 åring är..och alla våldtar inte. Hade din tes stämt, så hade ju alla de här barnen suttit inne vid det här laget.

  14. Nicklas Eriksson 03 oktober 2009

    Illwill, killen som gav skitsnacket ett internetansikte:)

    90-95%, ja jävlar! Jag undrar ofta hur jag överlevde mina tretton år i Angered och Bergsjön utan att ens känna mig hotad en enda gång under de åren? Dessutom var jag ihop med en iransk tjej under några av de åren! Shoo! Det borde ju ha suttit knivar i min dörr varenda dag om man får tro Illwill.

  15. Bahlool 03 oktober 2009

    Problemet nicklas är att det finns folk som verkligen tror på såna siffror..de verkligen tror att det är så hemskt som vissa lögnare beskriver..

  16. Varför? 04 oktober 2009

    Bahlool svarar inte på mina frågor för att han är en så oss svag och feg man så att han inte klarar av att svara på frågor! FEGT!!

    Illwill, dina ord är sanna och kloka. ”svenskarna hatar inte invandrare, vi hatar hur invandrarna beter sig.” Låt oss inte våra ord och meningar stoppas på grund av svaga och fega män!

    Varför ska jag svara på Bahlool’s frågor när han inte svarar på mina?
    Varför ska jag respektera denna man när han inte respekterar mig?

    Bahlool måste beklaga sig själv när han inbilla sig att kvinnor är svaga och osmarta! Synd om honom för att han lider av inbillningssjukan!

    Jag är ingen gnällspik i någon liten landsbygd långt från stora staden. Det räcker för mig att gå förbi 5 män med ett utländska bakgrund som visar tydligt att de inte respekterar mig som kvinna för att de flyttar inte på sig så att jag kan komma förbi på gången i ett köpcentrum. Senare går jag förbi män med svensk bakgrund som på ett trevligt sätt visar hänsyn och respekt för mig.

    Det finns faktiskt de män som minsann får ta och skylla sig själva att de är svaga och fega män som inte klarar av varken fysiskt och mentalt att de inte klarar av att respektera och visa hänsyn till mig som kvinna.

  17. Illwill 04 oktober 2009

    Nicklas, jag skrev rätt tydligt att det var min uppskattning, påstod aldrig att det var statistiska fakta. Om du inte förstår skillnaden så…ja, förvånar det mig inte direkt, heh.

    Men jag påstod aldrig att 90-95% begår brott (dra en kniv i någon annans dörr är ett brott), majoriteten beter sig bara som svin. Klart det är många som uppför sig väl, speciellt under begränsad tid, det vore väl konstigt annars? Hade det inte varit så så hade ju deras hemländer varit helt åt helv…heh…ajdå.

  18. Nicklas Eriksson 04 oktober 2009

    @Varför: du kanske inte bor långt ifrpn ”den stora staden” men en liten gnällspik är du lika förbannat.

    Var får du det påståendet ifrån? Jag anser att majoriteten beter sig exemplariskt. Jag vet inte var du bor, eller hur du beter dig mot folk för man får den respekt man förtjänar. Det kanske hänger ihop med det?

    Du PÅSTÅR inte nej, men precis som alla andra fega smygnassar försöker du få det att FRAMSTÅ som om det vore sant.

    När jag bodde i Filipstad blev jag terroriserad av en fitta till granne som var lika feg som du och de dina (det vill säga helt anonyma) tills jag en dag tog honom på bar gärning med att göra just det du skriver, dra en kniv i min dörr.

    Gissa vad? Han är svensk! Hårdrockartyp och kör en gammal ful impala. Däremot fick jag hjälp av en algerier när han anföll mig med kniven. ..

  19. Varför? 04 oktober 2009

    Inte en enda invandrare som har blivit tvingad att flytta till Sverige för att Sverige är inte det enda land som finns på jordklotet därför är detta ett val som de har gjort. Det finns andra länder att välja mellan!

    Inte en enda invandrare som har blivit tvingad att bo i invandrare täta områden för att de själva har gjort detta val för att inte enda svensk har packat deras resväskor och inte valt deras boende!

    Enligt mina personliga observationer från verklighets förankrade erfarenheter finns det invandare som inte klarar av att ta seden dit de kommer och tål inte ens att höra att de befinner sig i Sverige för att ett sekulariserat samhälle ”passar” inte in i deras muslimska icke – sekulariserade synsätt som inkluderar värderingar och moral. Till exempel ”jag tycker inte om att höra hur det är i Sverige”. Detta är sant och fakta! Då är frågan självklar och naturlig – vad gör de här?
    Varför har dessa människor flyttat till Sverige?

  20. Bahlool 04 oktober 2009

    De flesta flyktingarna stannar i sina närområden, de som kom från irak (runt 4 miljoner) stannade i lä nder som Syrien, Jordanien och Iran…
    Man hamnar i invandrartäta områden för att det är lätt att hitta bostad där. Du verkar tro att man kan välja och vraka vart man bor?

    Dina observartioner är befängda, som vanligt. Hela din världsbild kretsar runt att invandrarna är muslimer och att de inte hör hemma här..du är en stor lögnare ena dagen säger du ut med muslimerna nästa dag säger du att du är född i Libanon och ena gången säger du att du kände en enda libanes nu säger du att du känt en massa..lögner efter lögner..
    Finns många sgvenskar som inte gillar hur det är i Sverige..det är allas rättighet att klaga ;_)

  21. Nicklas Eriksson 04 oktober 2009

    Om det nu är sant och fakta är det kanske inte för mycket begärt att fråga om en källa till dina befängda påståenden?

  22. Varför? 04 oktober 2009

    Mina påståenden är inte befängda och inte baseras på lögner. Detta beror på att det finns Sannäsenlig fakta som vem som helst kan kontrollera mina observationer. Det är tydligt att Bahlool ovh Nicklas Eriksson borde skaffa sig var och en av dom bra läsglasögon och sluta omformulera texter till sina fördelar.

    1. Jag kan göra aktivt val av bostad på bostadsmarknaden, därmed at alla andra också göra detta. Ingen har sagt att det går att välja och vraka men som vanligt Bahlool har inte förstått innebörden av begreppen personligt ansvar och skyldigheter.

    2. Lätt att hitta? Då har de inte ansträngt sig till räckligt och sedan påstår 2 män i SVT nyheterna att det är ”svenskarnas” ”fel” att han bor i ett av Stockholms invandare täta områden. Sanningen är att det var dessa män som själva packade deras flyttkartonger och resväskor och kontaktade bostad – hyresrätt- företaget/föreningen och inte enda svenska gjorde det åt dom!

    3. Inte enda manlig muslimsk man från de arabiska länderna har lyckats med att göra ett positivt intryck på mig för att de har garanterat personliga problem med att visa hänsyn och respektera mig som kvinna på ett trevligt sätt.

    4. Jag har arbetat med en man som personligen sade att han kom från Libanon och är muslim. Han läste inte texter och lyssnade inte på sina kvinnliga kollegor bara för att vi var/är kvinnor. Liknande händelser på en annan arbetsplats av två män från Somalia och muslimer med exakt samma beteende- alla dessa tre män är idag avskedade och arbetslösa på grund av deras beteende ”grovt åsidosatte deras arbetsuppgifter” (källa: Läs på lagen om anställningsskydd.

    5. En egyptier tar för givet att han är så pass mycket mer värd än kvinnor så att han minsann behöver inte respektera någon kvinna och han står över alla regler och lagar!

    En enda man med invandrar bakgrund har lyckats med att imponera på mig. Det var en trevlig man på Hötorget i Stockholm som frågade snällt, trevligt och artigt: Hallå Damen, snälla kan damen kan hon köpa frukt och grönsaker av mig? Det är alltid trevligt med ett trevligt och artigt bemötande! Denna man verkar vara sällsynt.

  23. Bahlool 04 oktober 2009

    Varför:
    1. I helsingborg står 10 000 i kö till lägenheter..Ja du har rätt personligt ansvar spelar stor roll..N O T
    2. källa?
    3. Det är för att du är en hatfylld och sjuk människa, du har inte gjort något positivt intryck på mig, ska jag då skylla på alla kvinnor? Du har varit här i några veckor och då har du visat mig att du behöver hjälp..ditt sätt har visat att ingen kan vara snäll mot dig, svensk eller ickesvensk

    4. Det är din version det har vi talat om..och din version måste inte vara sann..De blev nog avskedade pga dina försök och din manipulation det har vi sett ofta..småsinta människor som du mår inte bra.

    5. En egyptier? Så runt 80 miljoner eguyptier är alla likadana? lol…

  24. Varför? 04 oktober 2009

    Det är en självklarhet de har ett val oavsett kö nummer i bostadskön!

    Det är en självklarhet att det de själva som har sagt i bostadsförmedligen var de önskar att bo!

    Man kan välja själv!

    Jag har inte packat Bahlools flyttkartonger och resväskor och inte valt att han ska stå som nr 10 100 i kö till lägenheter i Helsingborg. Det är hans eget val och det är han själv som har packat sina flyttkartonger och resväskor!

    Kom inte med dina svaga och fega argument igen!

  25. Bahlool 04 oktober 2009

    Lol..hur kan de ha ett val?
    Suck, jag vet inte ens varför jag försöker med dig…Jag menar inte det är ditt fel, du är blåst, det är mitt fel att jag ens orkar svara dig. Du får priset som inte bara veckans utan månadens idiot..Så folk ska inte fly krig för att du inte kan förstå vad de gör här? Wow..

  26. Nicklas Eriksson 04 oktober 2009

    Men du har ju konstaterat att vi behöver läsglasögon, lägg då fram en liten enda länk som gör dina påståenden vederhäftiga då? Inte kan det vara för mycket begärt av en sanningens, ljusets och den vita maktens riddare som du?

  27. Varför? 05 oktober 2009

    Bevis?

    Här har ni bevis!

    Muslimer kan inte älska sina barn eller snarare de vet inte vad äkta kärlek är för att de anser till och med sitt eget kött och blod har inget mänskligt värde bara för att deras barn är homosexuellt!

    Svenska grundlagstiftning i Regeringsformen är det fast slagit att alla är lika värda och alla har lika rättigheter. Enligt muslimer har deras barn inte några rättigheter och är inte värda något bara för att de är homosexuella. Återigen bevis att muslimska män är så pass svaga och fega så att de mördar sina egna barn!

    Dokument inifrån Kategori: Samhälle och fakta. Sämre än djur

    http://svtplay.se/t/103466/dokument_inifran

    Tack o lov att mina föräldrar är ateister med svenska värderingar!
    Hedersrelaterade problem fanns inte innan muslimer kom till Sverige!

  28. Varför? 05 oktober 2009

    Med en ny kultur kommer en massa problem!

    En av ungdomarna kommer från Bahlool eget hemland IRAK!

    Nå Bahlool detta är ditt problem för att hedersrelaterade problem kommer inte från den svenska kulturen!

    Hur kan ni muslimska män mordhota och planera mord på era egna barn?

    Tur att mina föräldrar är inte så! Vi är svenskar! Jag är stolt att inte komma från en kultur som är psykiskt sjuk!

  29. Bahlool 05 oktober 2009

    lol..så muslimer älskar inte sina barn…saker jag lär mig hela tiden

  30. Varför? 05 oktober 2009

    Hederrelaterad kultur härstammar från Bahlool ursprungsländer t.ex, Irak!

    Detta är fakta!

    Som vanligt förnekar Bloggaren Bahlool det som är sant och fakta.

  31. Bahlool 05 oktober 2009

    Säg mig, om är det skillnad på brott, om det begås i hederns namn eller något annat? Våld är våld. Religiös diskriminering av muslimer, begånget av dig och dina gelikar är lika hemskt..dina hetsningar, lögner och hot är också bevis för en annan version av hedersförtryck. tyvärr ser du inte det. Jag förnekar ingenting jag förklarade hur det ser ut i min familj, men som vanligt är du döv och dum…

  32. Andreas 05 oktober 2009

    Varför?

    Och du tror att det är a piece of cake för etniska svenskar att komma ut inför sina föräldrar?

    Skitsnack. Åk ut på valfri bonnhåla och fråga första öppna bög du ser hur livet är för homosexuella på den etniskt svenska landsbygden.

    Men var beredd på att du inte hittar alltför många öppna homosexuella där ute…

    Kvinnoförakt, rasism och homofobi och brottslighet existerar inom alla grupper. Faktum är att även om Brottsförebyggande rådets rapport ”Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet” från 2005 visade att invandrare var överrepresenterade i brottsstatistiken så så slog den också fast att 88 % av alla invandrare aldrig någonsin blivit dömda för brott. Samma siffra för infödda svenskar är 95 %.

    De flesta är alltså hederliga på ”båda sidorna”. Även om dessa två sidor för mig består av arbetstagare mot kapitalister. Inte ”svenskar” mot ”invandrare”.

  33. Bahlool 05 oktober 2009

    mkt bra analys andreas, jag brukar hävda att i och med att folk är invandrare, så söker staten in sig hos dessa först. På samma sätt var det i USA, begicks det ett brott, så var det alltid de svarta man tog. Som i tex länder som Israel, där man dömer araber medan man frikänner judar osv..

  34. petersingerfanboy 05 oktober 2009

    Andreas

    Nog för att homofobi existerar i Sverige också, men jag skulle vilja hävda att tack vare vårt sekulära samhälle med lagar som uttryckligen förbjuder hets eller våld oavsätt vilken läggning personen har iaf en homosexuell i Sverige lagen bakom sig. Även om jag inte håller med den förenkling som Varför gör måste du hålla med om att homosexuella har det svårare i vissa länder där man inte kommit lika långt i denna fråga eller inte ens är sekulariserat.

  35. Andreas 05 oktober 2009

    petersingerfanboy

    Det håller jag med om. Jag är själv medlem i Humanisterna och kämpar just för ett sekulärt samhälle där religionen är en privatsak.

    Däremot så köper jag inte Varför?:s påstående om att muslimer inte älskar sina barn och att de skulle vara homofobiska medan svenskar inte är det.

    Min erfarenhet är just att det finns böghatarsvin på båda sidor. På hålan jag kommer ifrån hade vi ett bondrasistgäng av Ultima Thuleälskare som gärna knackade bögar och i stan jag bott i hade vi ett lokalt kickersgäng av invandrare som också gärna knackade bögar.

  36. Varför? 06 oktober 2009

    Man kan inte älska sina barn när man hotar att mörda dem för att den muslismka männens heder ska vara så pass viktigt att de gör precis vad som helst för att behålla den te.x kasta ut sina barn och hota átt mörda dem bara för att de vill ha svenska kompisar, svenska pojkvänner eller med andra ord när barnen har blivit betydligt mer integerarde i det svenska samhället och föräldrarna inte blir det utan stär där som ett hinder för positiv samhällesutveckling. Det finns tillräckligt meed bevis att detta är sant som baseras på människor egna observationer och berättelser. Detta är för tabubelagt för de hederfixerade manliga muslimer. jag tycker det var bra som den polisen sade i dokumntären att ingen ska känna sig hotad, ändra sin sexuella läggning för att ens släktingar skiter fullständigt att respektera det svenska samhället och dessa lagstiftning. Homosexualitet är inte en sjukdom sedan 1986 samt inte fel och inget konstigt. Om de som har en viss livsåskåding och de kräver att de ska bli respekterade, då ställer jag samma krav tillbaka respektera mig och att jag inte tror på någon religon.

  37. VarförRRR 06 oktober 2009

    Bahool tål inte tabubelagada ärliga verklighets förankrande kommentarer!

    Det jag skriver är sannesenligt och går att bevis och testa för de som inte blundar!

  38. Jörgen 30 oktober 2009

    ”Den lögn industri som SD och deras nazistvänner sprider och för, är genant för ett land som Sverige. Vi borde stå emot dessa personer och deras ideologi, en ideologi som har sina rötter i rasismens och nazismens tankevärld.”

    Antingen är du okunnig eller så sprider du lögner själv här. Det är nämligen så att nazisterna tar väldigt skarpt avstånd från SD och deras politik och särskilt SD:s inställning till Muslimerna och Islam.

  39. Bahlool 30 oktober 2009

    Fel, nazisterna avskyr islam och muslimerna lika mkt, men de avskyr israel och judarna också något SD inte gör.
    Så nej min vän, det är lite okunnig, du får gärna titta på patriot.nu osv..

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *