Här kommer jag att samla texter och inlägg som bevisar shiaislams status och varför shia är den utvalda gruppen bland muslimerna som ska gå till paradiset. Islam är indelad i två större riktningar, den ene är sunniislam med 4 lagskolor. Shiaislam har en lagskola. Skillnaden är historisk i första hand och handlar om vem som borde ha efterträtt Profeten Muhammed och vem som gjorde vad i historien.
Shiaislam anser att Ahlul Bayt, Profetens familj, är viktiga att följa för att vara en bra muslim, en troende, en mumin. Sunniislam håller sig istället till Profetens vänner och ena fru Aisha.
Lite Hadith och Korancitat från sunniternas viktigaste källor:
Our Prophet said:
Ali, Fatimah, Al Hassan, and Al Hussain. Then the Prophet said: ” Oh Lord! These are my family members (Ahli).”
Sahih Muslim version v4, p 1871 the end of tradition #32
Behold! I am leaving for you two precious things. First of them is the book of Allah in which there is light and guidence.
The other one is my Ahlul Bayt!
Sahih Muslim v4. p1873, tradition #36
If you adhere to both of them you shall not go astray after me. They are the book of Allah and my progeny, that is my Ahlul Bayt.
These two shall not seperate from each other.
Sahih Al Tirmidhi v5, pp662 663, 328
Verily Allah intends to keep off from you every kind of uncleaness o People of the House (Ahlul Bayt) and purify you with a perfect purification”.
Quran the last sentence of verse 33:33
O People of the Prophets house…And then said:” I am in a state of war with him who fights with you and i am in a state of peace with him who is at peace with you.”
Tafsir al Durr al Manthoor, by al Hafidh al Suyuti, v5
Abu Huraira narrated:
The Prophet (saw) looked toward Ali, Hassan, Hussain, and Fatimah (as) then said:” I am in war with those who will fight you and i am in peace with those who are peaceful to you.”
Sahih Al Tirmidhi v5, p699
Sunan ibn Majah v1, p52
Inlägg om ämnet Shia
Svordom åt Aisha, Hafsa och Profetens vänner.




Jag sa inte att Muawiya deltog i slaget. Al Zubair gick emot sin tids Imam och kalif. Han fick chans efter chans att ångra sig, till slut påminde Imamen honom om vad Profeten hade sagt, att han en dag ska strida mot Ali. Då ångrade han sig och flyttade sig från slagfältet. Jag har skrivit om det här redan i min serie om Kamelslaget. Han var en stor man, men han valde fel väg.
Imam Ali sörjde honom, klart, han var hans vän, hans kusin..men det fråntar inte honom hans brott. En brottsling är en brottsling, hur god han än varit tidigare
Bahlool , du borde skämmas att prata så om honom , du nämnde att ali påminnade Alzubyr om att var profeten sa till honom om att han skall i framtiden emot ali och ali skall har rätt , men du nämnde inte att när mördare som mördare Alzubyr , när denne kom tillbaka med alzubyr huvudet i handen till Ali’s tält så sa ali ( wallai jag hörde profeten säga ge tidning till den som mördar alzubyr att han kommer till helvete ) sedan när den mördare hörde vad ali sa så kär han hälsen på sig alltså tog sitt liv , sen kom ali och stog vid mannen lik och sa , jag hörde profeten säga , ge tidning till den som ta sitt liv att han ska förtjäna helvete.
Du bahlool , du ger kommentar efter kommentar om sahaba , nedlåtande kommentar utan kunskap , du tycker nu att det är du som har rätt att du döma ut vilka av dom som var rättfärdig muslim och vem som inte va , du är en nolla bahlool , du får om du är muslim och du säger att du älskar islam att du nu sluta med det du gör, det får räcker nu .
du gå och be 5 ggr om dagen och på din rygg lägga massa skit synder, du har patat illa om den och den och hon och han , när ska du verkilgen förtsår att det du gör inte tillhör hemma i islam , du bevisa själv vilken islam du har, det är islam som inte fanns inte finns inte ska finnas. så lycka till , jag vill inte var med på din här bloggen längre.
Märkligt maker..säger inte dina egna hadither att den som slåss mot sin tids Kalif, dör en jahilias död? Så han dör som en kafir, enligt er själva. jag har läst många böcket om det här slaget, men ingenstans nämns det att Ali fick se hans huvud..
Jag har mkt lite kunskap, men vid Allah, hans Koran och hans Ahlul Bayt, jag har mer kunskap än du nånsin kommer få. Historien ger mig rätten att visa vem som hade fel och vem som hade rätt..Jag är kanske en nolla, men om denna nolla är mer kunnig än dig, vad gör det dig till? Jag slutar? Varför? Jag älskar historia och jag älskar att skriva om det, som sagt, om du inte gillar det, så finns tusentals andra bloggar..
Ja du har rätt…att visa historia och lära folk att inte lyssna på dessa ”sahabas” är fel..du vill att alla ska vara som dig, okunniga och lyssna på falska människor..som sagt, ha det så bra finns tusentals bloggar som stödjer dig och din syn
Så du är shiamuslim?
japp är jag
Salam oaliekom!
Jag har största respekt till dig broder, men dessa hadither som shia muslimer alltid brukar ta upp är sunnihadither som dem tenderar att göra om, och lägga till/ta bort saker från.
Men det var inte av denna anledningen jag tänkte kommentera utan det är för att jag har lite frågor angående shia islam. Jag anser nämligen inte att det blir bättre av att bara gå runt och fördoma massa saker utan jag skulle jätte gärna vilja fråga lite saker om det är okej?
Jag har lite funderingar kring detta varför man skulle be genom någon, exempelvis en imam? Är det inte bättre att be direkt till Gud? Tänker man att dessa imamer har någon kraft att uppfylla våra böner eller vidar befodrar dem endast bönen till Gud?
Med all respekt så är detta någonting jag har väldigt svårt att förstå och skulle bli orthört tacksam om du skulle vilja svara på dessa saker. Antingen genom bloggen eller skicka mejl till mig på den mejladressen jag bifogade.
Men givetvis så förstår jag om du varken har tid eller lust att göra det.
Salam oaleikom Linn
Wsalam wal ra7ma wal barakah.
Linn det är faktiskt inte sant. Det är en myt som sprids av vissa wahabiter. Jag har även tagit upp olika filmer från youtube, där en lärd tar upp sunni böcker, visar boken, visar källan och sedan visar hela texten (hadithen). Det står svart på vitt, ändå hävdar nu några wahabiter att det ju är youtube..det ska man inte lita på. Så vilka bevis som man än för fram, så hittar folk på ursäkter för att inte tro på dem.
Att be genom någon är något som kallas för tawassul. Det här är inte en shia grej. Det här är något som shias och sunnis tror på. Den enda gruppen som inte tror på det är wahabiterna.
http://www.bahlool.se/2010/12/21/tawassul-ur-sunniternas-perspektiv/
Al Azhar, sunniislams främsta universitet säger så här:
http://www.bahlool.se/2010/11/28/al-azhar-om-tawassul/
http://www.bahlool.se/2010/02/12/ali-gomaa-om-tawassul/
Här är en omfattande artikel jag sammanställde. Fakta från shia, sunni och Koranen.
http://www.bahlool.se/2009/11/03/tawassul/
Man tror inte att dessa Imamer eller Profeten s.a.w har kraft att hjälpa oss nej. Det vi tror är att Allah gett vissa en fördel ochd enna fördel leder till att dessa personer ”lägger in ett gott ord” åt oss.
Enligt vissa hadither så sägs det var med majoriteten av muslimerna. Majoriteten av muslimerna, shias som sunnis, delar denna syn att du kan be dessa helgon, dessa profeter, om att lägga in ett gott ord hos Allah och enbart med Allahs tillstånd får vi den hjälp vi ber om.
Fler källor
Det sista stycket du skrev här Bahlool, Om det inte va delar av shirk inblandad där asså
”att du kan be dessa helgon, dessa profeter, om att lägga in ett gott ord hos Allah och enbart med Allahs tillstånd får vi den hjälp vi ber om.”
Det är exakt vad avgudadyrkarna brukade göra på profetens(saw) tid, Som han gick i krig med. Det är vad Kristna,Judar,Hinduer,Buddister gör. Alla dom vet att det inte dessa statyer eller någon person som skapat allt, Utan att dom MEDLAR för dig.
Det är emot islams princeper helt och hållet!
jag har några inlägg som heter tawassul, jag råder dig att läsa dem, där finns många sunni hadither och från alla 4 sunni skolors imamer som belyser att det inte är shirk
när du ber din lärare om hjälp, tillber du honom? när du ber din läkare om hjälp, tillber du honom?
Du sriver: ”Shiaislam anser att Ahlul Bayt, Profetens familj, är viktiga att följa för att vara en bra muslim, en troende, en mumin. Sunniislam håller sig istället till Profetens vänner och ena fru Aisha.”
Du är ute och cycklar, Sunni muslimer har absolut inget emot Ahl-ul-Bayt. Tror du det så föreslår jag att du läser på lite.
Du har många hadither från At-Tirmidhi,Muslim,al-bukhari.
Undrar om man kan posta upp några här?
Eller är det så att som jag läste i en bok
En bok skriven av Abdullâh bin Muhammad as-Salafî
jag Citerar ”De ( Rafidah ) Följer inga Hadith i al-Bukhari och Muslim Förutom de som berättas av profetens familj”.
Rafidah säger ena och det andra om Aisha(raa)
lite konstigt bara att dom tar en hadith från Ovan som är rapporterat från henne?
Känns lite desperat.
Citerar igen vad du skrev ”Sunniislam håller sig istället till Profetens vänner och ena fru Aisha.”
Gör väl ni med iså fall..har juh beviset att ni rapportera hadith från henne
Salam
L. Jag har nog läst mera än du någonsin gjort eller kommer göra. När du stödjer Aisha, som startade Kamelslaget, och därmed en av de första fitna mellan muslimer, när du stödjer Muawiya, som lät slakta sahabas och muslimer för att få makt, då har du något emot Ahlul Bayt. När du läser dina kära Sahihböcker, så lägger du nog märke till att de innehåller många hadither från Sahabas, fruar, ja även av folk som bara sett Profeten någon enstaka gång, men du kommer knappt hitta några hadither av Ahlul Bayt, är det kanske inte en komplott? hatet mot Ahlul Bayt grundar sig i att ni stödjer dem som brände ner Fatimas Hus (även det i era böcker) Ni stödjer dem som valde att slåss om makten istället för att befatta sig med begravningen av Profeten. Gå läs om Osama, som skulle leda muslimerna, och Profeten sa den som inte lyder honom är förbannad..och gissa vad..Abu Bakr och Umar lydde inte honom..
Så vem är det som ärute och cyklar? den som tar avstånd från fienderna till Ahlul Bayt eller den som säger sig älska offret och förövaren?
Jag har många hadither från dem ja, och många av dem berättas inte av Ahlul Bayt, för ni har tagit bort er kärlek för Ahlul Bayt. Varför ska vi följa hadither vi anser är förfalskade? Att jag använder dem är för att bevisa för dig, från dina egna böcker, hur bisarra ni är mot Ahlul Bayt.
Hade jag tagit hadith från shia böckerna hade du accepterat den? Vi säger inget om Aisha som inte dina böcker säger…Vi har våra lärda och ahlul bayt som säger åt oss att inte smäda sådana individer, de får ta det med Allah, att det finns shias som gör det är en sak, men du kan ju fråga dig hur du och dina wahabitvänner brukar snacka om shias
Vi håller oss inte till henne, vi stödjer inte hennes fitna, vi stödjer inte hennes mördande vi stödjer inte hennes attacker mot Muhammed s.a.w eller mot Ahlul Bayt. Vi anser inte att hon var en muslim vi ska efterlikna, att du vill göra det är din ensak.
Salaam aleikum.
Trevlig blogg, jag bara undrar hur du ställer dig till Ahmadiyya. En annan fråga är om man kan basera Hajj på en lögn, tex påstå att man inte är Ahmadiyya för att få göra den.
Väl mött,
Michael
”Vi anser inte att hon var en muslim” Om ni inte anser Aisha(raa) vara muslim..varför då rapportera Hadith från henne?
Vi Hatar inte alls Ahl-ul-Bayt. Att Älska ligger i att följa inte DYRKA.
Hur Känd hadith som helst att Ali(raa) Brände/piska folk som sa han var Bättre än Abu Bakr as Sadiq (raa) och Umar (raa) va bättre än han. Vad säger du om den? Och den är SAHIH .
”Gå läs om Osama, som skulle leda muslimerna, och Profeten sa den som inte lyder honom är förbannad..och gissa vad..Abu Bakr och Umar lydde inte honom..”
sry jag fattar inte vad exakt du menar? När osv.
”ni stödjer dem som brände ner Fatimas Hus”. skriver du
Om du läst fler böcker än vad jag har gjort(som du påstår) vet du att det inte finns något som är heliga platser förutom 3. Makkah.Madinah.Jerusalem.
Allt annat som anses vara ”heligt” saknar bevis från Profetens(saw) Sunnah och Allah (Swt) Bok.
Och är inte Profetens(saw) hus borta?
Btw en av anledningarna folk tog bort husen är för att okunniga människor sökte Khair och Barakah och högaktade husen (gissa vilka folk).Vissa Vallfärade dit Istället för Kabah…
Tuqqiyah som Rafidah Praktiserar är Rakt av Hycklerie
Hjärtat säger en sak och munnen annan…Kan det finnas bättre förklaring av Hycklerie??
Dom erkänner själva att dom är lögnare…
Skrev jag att jag inte ansåg henne vara muslim eller en bra muslim?
Jag rapporterar hennes hadither för att det är dina böcker, så du tror på det som sägs av henne..du kommer ju knappast tro på mina böcker? Alltså är det så ologsikt varför är alla wahabiter så här hjärndöda?
Ingen shia dyrkar Ahlul Bayt, när sunnis mördar folk som hädat Profete, är det för att ni dyrkar Profeten?
Visa mig hadithen att Ali piskade folk som sa nåt sånt om honom…
When the time of the death of the Prophet approached while there were some men in the house, and among them was ‘Umar Ibn al-Khattab, the Prophet said: ”Come near let me write for you a writing after which you will never go astray.” ‘Umar said: ”The Prophet is seriously ill, and you have the Qur’an, so Allah’s Book is sufficient for us.” The people in the house differed and disputed. Some of them said, ”Come near so that Allah’s Apostle may write for you a writing after which you will not go astray,” while the others said what ‘Umar said. When they made much noise and quarreled greatly in front of the Prophet, he said to them, ”Go away and leave me.” Ibn ‘Abbas used to say, ”It was a great disaster that their quarrel and noise prevented Allah’s Apostle from writing a statement for them.
Sahih al Bukhari Arabic-English Volume 9 hadith number 468 and Volume 7 hadith 573
”Thursday! And you know not what Thursday is?” After that Ibn ‘Abbas wept till the stones on the ground were soaked with his tears. On that I asked Ibn ‘Abbas, ”What is (about) Thursday?” He said, ”When the condition (i.e. health) of Allah’s Apostle deteriorated, he said, ‘Bring me a bone of scapula, so that I may write something for you after which you will never go astray.’ The people differed in their opinions although it was improper to differ in front of a prophet. They said, ‘What is wrong with him? Do you think he is talking no sense (delirious)? Ask him (to see if he is talking no sense). The Prophet replied, ‘Leave me, for I am in a better state than what you are asking me.’ Then the Prophet ordered them to do three things saying: ‘Turn out all the pagans from the Arabian Peninsula, show respect to all foreign delegates by giving them gifts as I used to do.’ The third order was something beneficial which either Ibn ‘Abbas did not mention or he mentioned but I forgot!.
Sahih al Bukhari Arabic-English Volume 9 hadith number 468 and Volume 4 hadith 393
Det är myter och bs folk gick dit OCH TILL kaaba..om jag vill ha barakat från huset där Profeten eller goda sahabas bodde, vad har du med saken att göra? Är du min mamma eller min pappa? Om det är så, varför har ni inte förstört Profetens grav
Hellre Taqqiya än den hyckleri och nifaaq som dina kära sahabas utförde, där de sa sig vara muslimer och sedan bekämpade Islam
Taqiyya är halal i Koranen!
”Anyone who after accepting faith in Allah utters unbelief except under compulsion his heart remaining firm in faith but such as open their breast to unbelief on them is Wrath from Allah and theirs will be a dreadful Penalty”
(Surah An-Nahal, verse 106 )
Så du kallar Allah för Hycklare?
Även Muhammed (s.w.s) använde Taqiyya…
Narrated ‘Aisha:
A man asked permission to enter upon Allah’s Apostle. The Prophet said, ”Admit him. What an evil brother of his people or a son of his people.” But when the man entered, the Prophet spoke to him in a very polite manner. (And when that person left) I said, ”O Allah’s Apostle! You had said what you had said, yet you spoke to him in a very polite manner?” The Prophet said, ”O ‘Aisha! The worst people are those whom the people desert or leave in order to save themselves from their dirty language or from their transgression.”
Sahih Bukhari Volume 8, Book 73, Number 152.
Så du kallar Profet Muhammed (s.w.s) Hycklare?
WAHHABI OWNED
Fattar inte detta: tror att det fanns mer an 124.000 muslimer nar Profeten(saw) dog.
och at Alla lamnade islam forutom 5-10 st. Finns inte skrivet sa alls nagonstns.. hade varit bra om ni hade forklarat mer
/tack
Ingen säger att de lämnade islam. Dock menar shiiterna att många av dem inte vågade kunde eller ville ge stöd till den rättmätige Kalfen. Imam Ali a.s.
Salama alejkom!
Själv är jag sunni, men blev väldigt chockad när du sa att man inte når paradiset ifall man inte är shia. Men hur kommer det sig att man inte når paradiset om man följer Profetens (saw) sunnah koranen osv. It makes no sense att man inte når paradiset för att man inte är shia, då det inte står något i Koranen att man behöver vara det för att nå paradiset, plus att splittringen mellan shia och sunni skedde ett tag innan profeten (saw) dog och innan dess fanns det ingen shia så säg inte att man inte når paradiset om man inte är shia för i så fall skulle ingen nå paradiset under profetens tid, då det inte fanns! Menar inte att hoppa på dig eller något, säger detta med all respekt för dig men jag hoppas bara att du kan komma ner till jorden och sluta hålla på som om shia är perfekt och dem ”utvalda” det finns bara ett utvalt folk och det var judarna okej! acceptera det. Ännu en gång säger jag inte detta med dåliga meningar utan menar bara gott, men det gör mig såklart lite arg när du säger så och även när du beter dig lite högmodigt, då du konstant upprepar till folk att du svär vid Allah att du har större kunskap än dem. Allahs namn är inget att leka med, speciellt inte över en sånhär liten grej som vem som har mest kunskap, att svära på Allahs namn hit och dit, snälla gör det bara inte. Men det jag menar med att du beter dig (säger inte att du är det för jag känner dig inte, ser bara ditt beteende som är väldigt högmodigt) högmodig är hur du sitter och säger att du har större kunskap än alla som försöker visa dig fel och svär på att du har större kunskap, men vadå hur vet du hur stor kunskap den personen har det är bara Allah som vet det och du sitter och svär på det!? ta det lite lungt det finns alltid folk som kommer ogilla det du håller på med och oavsett hur rätt du har kommer dem säga emot, men slösa inte din energi på att rätta dem ifall du ska göra synd, för i slut ändan är det bara du som förlorar på det.
Salam
wsalam wal ra7ma
Profetens (s.a.w) sunnah är att följa hans Ahlul Bayt. Enligt en sunni hadith, så kommer det finnas 73 sekter i islam och enbart en är räddad.. Enligt denna haidth så är alla andra muslimska sekter fördömda. Så menar du att hadithen och Profeten har fel?
Narrated AbuHurayrah:
The Prophet (peace_be_upon_him) said: The Jews were split up into seventy-one or seventy-two sects; and the Christians were split up into seventy one or seventy-two sects; and my community will be split up into seventy-three sects.
at this link http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/h…ud/040.sat.html
My ummah will divide into seventy three factions, only one of which will attain salvation, the other factions being destined for hellfire.” Ibn Majah, al-Sunan, ”Bab al-Fitan.”
link is:
http://www.al-islam….eadership/2.htm
”Those who believe and do righteous deeds are the best of the creatures. Their reward from their Lord shall be everlasting gardens, below which flow rivers, they will abide there forever. Well pleased is God with them and they are well pleased with Him” (Qur’an 98:7)”.
Muhammad bin Ali narrates in Tafsir ibne Jarir, Volume 33 page 146 (Cairo edition) that the Prophet (s) said ”The best of creations are you Ali and your Shi’as.”
Jalaladin Suyuti, (849 – 911 AH) is one of the highest ranked Sunni scholars of all time. In his commentary of this verse, he records through 3 asnad (chains) of narrators, that the Prophet (s) told his companions that the verse referred to Ali and his Shi’a:
”I swear by the one who controls my life that this man (Ali) and his Shi’a shall secure deliverance on the day of resurrection”.
(Tafseer Durre Manthur Volume 6 page 379 (Cairo edition)
The 3 Sahaba who narrated this hadith are (1) Ali (as) himself (2) Jabir bin Abdullah Ansari (ra) (3) Abdullah ibne Abbas (ra).
Du säger de inte fanns men det finns ju hadither som säger oh Ali dina shias är de räddade.. Så menar du att dessa 3 sahabas ljög?
———-
Vad det gäller frågan om kunskap, så är det väl bevisat nu att jag har stötre kunskap än dig i denna fråga? 1. Du kände inte till hadithen om de 73 grupperna och bara en är räddad och 2 du kände inte till sunni hadithen om att Alis shias är de räddade…
Är det inte så att den som förlorar är den som har lite kunskap i frågan och inte ens vill bli kunnigare?
wsalam wal ra7ma
There are no hadith in which the Prophet (s) guaranteed paradise for a specific Sahaba and his followers, with the sole exception of Ali (as) and his Shi’a.
Other Sunni scholars have also recorded this hadith from Jabir bin Abdullah Ansari in their commentaries of the above verse.
[Tafsir Fatha ul bayan Volume 10 page 333 (Egypt edition) & Tafsir Fatha ul Qadir, Volume 5 page 477]
Hadhrath Abdullah ibne Abbas narrates ”that when this verse descended the Prophet (s) said, ‘Ali you and your Shi’a will be joyful on the Day of Judgement” (Tafseer Durre Manthur Volume 6 page 379 (Cairo edition)
Ahmad ibn Hajr al Makki quotes from Imam Dar Qatany in his al Sawaiqh al Muhrriqa page 159 (Cairo edition) ”O Abul Hasan, you and you Shi’a will attain paradise”.
Ibn Hajr al Makki in his anti Shia book, Sawaiqh al Muhriqa, records this tradition from Imam Tabarani:
”O Ali four people will enter heaven first of all. Me, You, Hasan, and Hussain, your descendants will follow us and our wives will follow our descendants and our Shi’a will be to the left and right of us”.
Hadhrath Ali narrates in Tafsir Durre Mansur, Volume 6 page 379 (Cairo edition) that Rasulullah (s) said to him:
”Have you not heard this verse ”Their reward from their Lord shall be everlasting gardens, below which flow rivers, they will abide there forever”? This verse refers to you and you Shi’a, I promise you that I will be meet you at the Fountain of Kawthur”.
The classical Shafii scholar al Maghazli records a tradition from Anas bin Malik that he heard the Prophet (s) say:
”Seventy thousand people will go to heaven without questions, the Prophet then turned to Ali and said ‘they will be from among your Shi’a and you will be their Imam”
Manaqib Ali al Murtaza, page 184 by al Maghazli al Shafii
Ursäkta?! jag visste visst att det bara är ett av 73 olika grupper muslimer som blir utvalda, altså dem som följe proften (saw) sunnah, okej! Tror du helt ärligt att du kan se vad alla kan bara för att dem inte nämner det här, ska jag sitta och skriva saker som inte har med saken att göra bara för att visa upp min kunskap? vad har det med saken att göra föresten? den gruppen som blir utvald är dem som följer profetens (saw) sunnah (samt hans familj, nöjd?) och koranen, okej! och helt ärligt så är det inte ditt jobb att säga vilka som kommer och vilka som inte kommer uppnå paradiset, för det är Allah som dömmer inte du! Allah klarar sig bra själv och du begår synd då du dömmer folk, vilket du inte kan förneka när du säger att enbart shias går till paradiset. Men jag kan säga dig en sak och det är vad ni eller jag vet inte om kan kalla det ni, men det som står är tillåtet för er i era böcker är grejer man blir chockad av, och man tror knappt att det här är islam dem härstammar ifrån eller ens engång vet vad islam är, betyder, står för eller något dylikt.
En grej vill jag säga dig och det är lagom bra att du lär dig det innan ramadan.
It is reported that Al-Fudayl b. ‘Ayyâd – Allâh have mercy on him – said:
The believer speaks little and does alot, whereas the hypocrite (munâfiq) speaks a lot and does little. When the believer speaks, it is with wisdom, when he is silent, it is in deep thought, when he sees, he takes lessons, and when he acts, it is a cure. If this is the way you are, then you are in the constant worship [of your Lord.]
jag kan säga såhär jag ser att du pratar mycket och har en hel del högmod och tror att ni är bättre än alla, vilket är en stor synd. Men jag vet vad du gör, men jag vet att det du säger inte alltid är bra, så ett förslag med all respekt för din tro osv. är att ta det försiktigt med vad du säger, för vi Sunnis är faktiskt 90% av världens muslimer och bland det finns det STORA kunniga som skulle slå dig med mil steg och det finns faktiskt en anledning till att fler är Sunni, och vi Sunnis följer inte abu bakr eller vad det är ni konstant säger utan endast de Hadither som kommer från proften (saw) och samt från hans familj och shahaba, för det är ju trots allt så att profeten (saw) sahaba har en garanterad plats i paradiset pga att dem klarat denna prövning och varför inte då samt följa dem, eftersom man vet att deras väg är sann, varför följa några man inte ens har någon anning om de når paradiset när man har perfekta exemplar mitt framför sig okej, så om en sunni endast följer en sahaba så ska det räcka! och ursäkta mig men vadå ”There are no hadith in which the Prophet (s) guaranteed paradise for a specific Sahaba and his followers, with the sole exception of Ali (as) and his Shi’a.” det är bara nått ni shia har hittat på, läser du Koranen eller? astaqfurallah men العشرة المبشرون بالجنة; är inte det bevis nog? hoppas du slutar vara så ensidig och börjar förstå att profeten (saw) följde inta Ali och kom till Jannah samt hans shahaba, och man behöver inte välja ena sidan som är ”rätt (och om nån är rätt så är den antagligen majoriteten, låt siffrorna tala för sig självt) bara gör som Gud har sagt utan påhitt så ska allt gå bra!
Jag vill bara avsluta med att säga att jag inte har något emot dig personligen, jag beundrar hur stark tro du har mashallah, men snälla sluta hålla på och utesluta en grupp som du säger en massa påhitt om och i slutändan så är det Allah som dömer och ingen annan, vill inte göra dig arg eller liknande vi delar samma tro men har bara olika uppfattningar om den. Ramadan Kareem hoppas du får en underbar Ramadan och att den stärker din Iman och att du uppnår det du strävar efter i livet!
Salam
Awf ibn Malik reported that the Prophet (Peace be upon him) said, ‘The Jews split into 71 sects: one will enter Paradise and 70 will enter Hell. The Christians split into 72 sects: 71 will enter Hell and one will enter Paradise. By Him in Whose hand is my soul, my Ummah will split into 73 sects: one will enter Paradise and 72 will enter Hell. ‘ Someone asked, ‘O Messenger of Allah (Peace be upon him), who will they be?’ He replied, ‘Are those who follow my Sahaba’s path.’ (Tirmidhi, vol. 2, pg. 89)
tro det eller ej men det senaste ska ha kommit direkt hur vår älskade profets (saw) mun..
Du verkar vara av det motsatta könet..Du tar upp en youtubefilm…då får jag upplysa dig om vissa saker:
1. Det är inte shiiter som spränger sig upp i luften och hävdar de får 72 jungfruar i paradiset.
2. Det är inte shiiter som kallar sina syskon för kuffar
3. Det är inte shiiter som hävdar att om du dricker en främmande kvinnas mjölk, då är du relaterad till henne och man är inte mahram. Vill du ha länken om det får du den gärna.
Du får gärna ta upp sådana visdomsord..men det är inte jag som är irriterad för att sanningen sårar. 73 grupper och bara en är räddad..ändå kommer du till min blogg och säger jag har fel när jag säger just det..alltså bestäm dig?
Hypocrites är väl de som svek Proeftens ord om hans heliga familj? De som sprang vid Uhud…de som ville lämna islam när de trodde Muhammed hade dött..de som Koranen talar om, araberna i hans omgivning som var hycklare..
Förstår inte riktigt..vad har min arrogans med vårt samtalsämne att göra?
Vad det gäller att sunnis är 90% av världens muslimer..så beror det på två enkla saker..1 shiterna slaktades i stora skaror och 2 när muslimerna utvidgade det muslismka riket, så tillät de inte folk att bli shiiter.
Iran är 90% shia inte för att folk valde shiaislam frivilligt utan för att safaviderna tvingade folk att bli shias, såsom sunnis gjort över hela världen.
Det är därför jag blir arrogant för du tar antalet muslimer som något slags bevis för att du har rätt. Det finns 2 miljarder kristna, betyder det att kristendomen är sann?
Hans familj? Om du jämför lite, så kommer du se att Profetens dotter, hennes två barn och Imam Ali, tillsammans inte ens har 90 hadither i Muslim och Bukhari..medan deras ovänner, har tusentals..fråga dig då, hur kommer det sig? Borde inte de ha mest kunskap om Profeten Muhammed? Allah har gett dig en aql, använd den…
Profetens sahaba har en garanterad plats i paradiset? Enligt sunnis har det funnits 124 000 sahabas..hur ska de då ha haft en garanterad plats? Alla har de? De är ofelbara? Säg mig vart kan jag hitta en Koranvers som säger att 124 000 sahabas har en garanterad plats?
Vad det gäller de 10 lovade paradiset, har inget med Koranen att göra. Det är en sunni hadith lol…så vad har den med min text att göra som säger att ingen grupp (grupp inte antal män) har lovats paradiset förutom Alis shias..det var du som ifrågasatte att shiiterna är den gruppen..Alltså helt ärligt, läser du ens vad du skriver? Du gör mig bara mera arrogant…
Majoriteten har rätt? Kul å veta..så nu ska jag bli Kristen för de är ju majoritet och har rätt…;)
Påhitt? Jag har gett bevis från DINA EGNA BÖCKER..och då är det mina påhitt? tsk tsk tsk…
Problemet med dig är att du inte förstår eller vet nåt om shiaislam. Shiiterna är inte emot sahabas, fanns storartade sahabas som Miqdad, Abu Dharr och Ammar bin Yassir. Shiiterna är emot de sahabas som fick makten och korrumperade världen. Nämn en enda person som Umar al Farooq, han som var en så stor hjälte och som var så stark och modig, dödat i envig. Fråga dig varför han och Uthman sprang så länge och så fort, att det tog dem 3 dagar att återkomma till Medina.
Vi följer de sahabas som följde Ahlul Bayt. Ahlul bayt är de som tillvaratog Koranens budskap.
Eller har du glömt bort er sunni hadith om thaqalayn?
hur en sunni försöker ( försökte ) nå paradiset LOL
”sahaba har en garanterad plats i paradiset ”
Narrated Anas:
The Prophet said, ”Some of my companions will come to me at my Lake Fount, and after I recognize them, they will then be taken away from me, whereupon I will say, ‘My companions!’ Then it will be said, ‘You do not know what they innovated (new things) in the religion after you.”
Sunni references:
Sahih Bukhari Volume 8, Book 76, Number 584:
Så bra Rasul…Hörde att Iran inte har Ramadan på måndag? Jag börjar ändå fasta på måndag….
Om man tittar på Quranen så kan dom som vill se hur Allah Prisar Sahabas. Och dom som inte håller med påstår då att det e lögn eller hur?
Menar hur vågar man säga emot Allah
Han Prisar dom, så säger vissa.. Nej det där stämmer inte alls.
Aldrig har jag fått svaret av en Shi’i om Quran-verserna (finns flera) om hur Allah Berömer Sahabas.
Kan DU ge mig, Snälla Bahlool
Tror du vet vilka verser om inte kan jag posta upp dom
! Och vi vet att Quranen gäller från att Allah sänt ner den, fram tills Domedagen !
/Tack
L
I samma heliga Quran så står det om hycklarna omkring Muhammed s.a.w. Säg mig har du läst om Katastrofen på torsdag? När Profeten Muhammed ville skriva ner sitt testamente men överröstes av ”sahabas” till den grad att han blev irriterad och sa åt dem gå ut härifrån…så mkt älskade och vördade de honom att de kallade honom senil. Det här står inte i mina böcker utan i dina. Hur vågar man gå emot Allah? Enkelt..makt korrumperar…Ditt problem är att du inte läser de här sakerna, för du har blivit upplärd att man ska lämna det gamla vara förgånget…
Vi har inga problem med de goda sahabas, som gav sina liv för Allah och Islam..vi har stora problem med de Sahabas, som såg till att Islam degraderas..ni kallar även män som Muawiya för en sahaba..samma man som förintade islam med sin fitna..
så Abu Bakr, Umar och Uthman va en av de goda som stred for Allah?
Det råder Idjma’ om att det va Abu Bakr va med profeten i grottan. E det bara Muawiyah ni inte anse vara muslim?
/tack
Vad det gäller Abu Bakr, att han var i grottan är väl inte s värst? Det var Ali som låg i hans säng och som stred…Ge mig namn på en enda känd fiende som Abu Bakr, Umar eller Uthman dödade i strid. Att det råder idjma om att han var med Profeten i grottan är det ingen tvekan om, han var rädd i grottan, när har du läst om att Ali var rädd någonstans?
Muawiya är en kafir, det är något som bevisats från den heliga Profetens (s.a.w) hadither och från Imam Alis brev till honom. Abu Bakr sårade Fatima så mkt, att hon slutade säga wsalam till honom. Säg mig, har du inet läst hadithen som säger att om två muslimer är ovänner längre än 3 dagar, så är de inte goda muslimer? Så om Fatima, Profetens (s.a.w) barn och som är en av 4 kvinnor lovade paradiset, är ovän med Abu Bakr, vems fel tror du det är?
Vi är inte bara muslimer för att våra föräldrar föder oss med tro och med myter, vi är muslimer för vi söker sanningen. Ali är med sanningen och sanningen är med Ali. När du läser på om din egen historia så ser du hur illa dessa heliga personligehter blev bemötta..och plötsligt blev Abu Bakr och co, de som ni vördar istället för Ahlul Bayt.
jag citerar dig ” när har du läst om att Ali var rädd någonstans?
Att du inte har koll på vad du skriver.. Tidigare inlägg skrev du : ”Ingen säger att de lämnade islam. Dock menar shiiterna att många av dem inte vågade kunde eller ville ge stöd till den rättmätige Kalfen. Imam Ali a.s.
om man inte ”vågade” tyder på vad?
Va alla rädda, men inte Ali?
Abu Bakr och Faimahs bråk gällde Arv.
Varken Abu Bakr eller Omar eller Utman gav arvet. Inte häller tog Ali den när han ledde muslimerna
När det gäller Muawiah så är forsta tecknet på att han va muslim, va att Hassan gav makten till honom. vilket Hassan gjorde rätt i. Ni håller med om det( han e juh fel fri enligt er )
Aldrig skulle Hassan ge makt till en Kafir den som säger något sånt talar illa om Hassan. Hassan som är en av de bästa följeslagare skulle ALDRIG ge makt till en Kafir.
Jag kan hämta bevis från ERA bocker hur ni indirekt ner värdera Ali, far han se ut som en fegis, när han i själva verket e en av de Modigaste
Jag har koll på vad jag skriver Abu Bakr, Umar och Uthman var kända för sin feghet, däribland i slaget vid Uhud. Enligt dina egna böcker så lär Uthman ha tagit 3 dagar på sig att komma hem från slaget, sådan var hans fruktan. Umar (enligt egen utsaga) hade tom tänkt lämna islam, eftersom Muhammed s.a.w hade dött. Att enbart en betjänt, en kvinna och Ali stod kvar, säger allt. Alis sår under det slaget, var oräkneliga.
Medan Ali ville offra sitt liv i profetens säng, så kom en ayah på Profeten om Abu Bakrs fruktan i grottan…
Gällde arv? Om du läser om Fadek så återgavs den till Ahlul Bayts ättlingar 17 gånger..om de itne hade rätt till den, varför fick de den tillbaka? Koranen säger klart och tydligt, Salomon ärvde David, så att det bara gällde arv är bullshit, för det gällde ett ekonomiskt resursfält för Ahlul bayt och det ville man stoppa. Om det var så, varför slutade Fatimah tala med Abu Bakr? är det inte så att en muslim inte får vara ovän med sin muslimske syskon i mer än 3 dagar? Hon hatadde honom så mkt att hon slutade hälsa..Ali slutade slåss i de muslimska slagen osv..
Du borde läsa Nahj al Balagha, där skriver Imam Ali att Muawiya leder människorna från islam..därmed är han en kafir. Hassan hade ingen annan möjlighet och han ville också visa folket att de valde det onda som skulle drabba dem..Hassan gav ingen bayah utan gjorde ett avtal om slut på stridigheter, något som Profeten s.a.w gjorde med kuffar i 10 år..eller menar du att Profeten då erkände kuffars överhöghet?
så Profeten gav makt till kuffar över Mecka?
Du kan inte ge mig ett dugg..fakta talar för sig själv om vad Ali var och vem han var..ni hånar honom med att höja fegisar och hycklare över honom
Umar och Uthman var kända för sin feghet, … Rofl
Tvärtom Umar va känd för sin hårdhet. Det där e allmänt känd
Sluta avtas och lämna over makten e inte samma sak…
Hasan (رضى الله عنه) litade inte på dessa Shia eftersom dom inte var lojala. I sin bok al-Ihtijâj, den framstående shiamuslimska författaren Abu Mansur på-Fort Shaykh Tabarsí har bevarat följande anmärkning från Hasan:
”Vid Allah, jag tror Muawiyyah skulle vara bättre för mig än dessa människor som påstår att de är mina shia.”
Källa: Abû Mansûr at-Tabarsî, al-Ihtijâj vol. 2 s. 290-291 , Mu’assasat al-A‘lamî, Beirut 1989
Då han tappade tron för hans Shia, slöt Hasan (رضى الله عنه) fred med Muawiyyah (رضى الله عنه) och gav honom kalifatet. Hans Shia protesterade mot detta och Hasan svar (رضى الله عنه) finns bevarad i den viktigaste av den shiamuslimska böcker av Hadith, Al-Kafi:
”Vid Allah, jag lämnade över makten till honom för någon annan anledning än att jag inte kunde hitta några anhängare. Hade jag hittade anhängare skulle jag ha kämpat honom dag och natt tills Allah avgör mellan oss. Men jag vet folket i Kufa. Jag har erfarenhet av dem. Den dåliga av dem är inte bra för mig. De har ingen lojalitet, eller någon integritet i ord eller handling. De är i oenighet. De hävdar att deras hjärtan är med oss, men deras svärd dras mot oss.”
Källa: Al-Kafi, vol. 8, s.288
detta e från era bocker…
kan du klargora?
/Tack
hade varit bra om du hade kunnat posta vilka drag en ”felfri” Imam har
hort att det finns typ 10 men kan inte dem..
/tack
Att umar var känd för att vara hård är inte samma sak som att han var modig. http://anti-greediness.com/ramadan-why-abubaker-umar-and-uthman-run-away-from-uhud-3/ umar sprang som en get ..enligt egen utsaga så sprang han
sen försöker ni antyda att era tre minigudar var bättre än Ali? skärpning..japp han hatade de hycklare som sålde sin tro, som dina kära abu bakr mm, för denna dunya..helt naturligt…de som påstår är inte samma som de shias som dog i kerbala 
Ali var modig Ali var den hjälte som räddade islam gång efter gång..han vände sig adlrig om..säg det om dina herrar
så varför skulle han kämpa mot en muslim är inte det ett brott..muawiya var en känd kafir..bara ni som älskar hans och ommayyidernas lögner som vördar honom…folket i kufa ja betyder inte alla shias eller shiiterna eller shiaislam
mini gudar?
Skillnaden mellan oss e att vi alskar Ahl-ul-bayht och ni dyrkar dom.
fatta inte svaret pa min fraga nar det gallde Hassan. Han berattar klart och tydligt hur han inte litade pa sina Shia…
”Vid Allah, jag tror Muawiyyah skulle vara bättre för mig än dessa människor som påstår att de är mina shia.”
Det e synd att nekar nat som e allmant kand. Typiskt Rafidah. Tro pa det ingen tror pa och nekar det alla tro pa. Tom kristna och Judar visste vem Umar va och va livradda fran Umar, nar han va khalifa. Kolla bara hur Islam spreds under hans tid som ledare. Och det star ner skrivet hur autentiskt som helst hur han gick for att gora Umrah, och sa till dom som forsokte stoppa honom, att han skulle sla/doda den som forsokte stoppa honom.
Har du nan kalla till det att Umar,Abu bakr sprang fran slaget vid Uhud?
Och svara garna mer spcefikt pa Hadithen sag postat
/tack
Som Imam Ali sa, man kan inte ha två hjärtan lika lite kan man älska de som mördade, förtryckte och bekämpade Ahlul Bayt. Säg mig om din mor bråkar med en släkting, också muslim, tar du inte då reda på sanningen eller går du runt och säger att båda är bra även när en av dem är aggressorn och den onde? Jag gav dig så många bevis ändå vill du kvarstå i din blindhet..vad ska jag göra? Jag kan inte tvinga dig att se sanninge. Du kan inte älska Ahlul Bayt för det måste du bevisa, och du kan inte bevisa det för du bevisar motsatsen när du älskar deras fiender. Kan du Älska Allah och Shaitan? Kan du älska en god man lika mkt som en ond?
Jag gav dig ett helt blogginlägg med refernser till dina sunni böcker..jag skiter i vad du fått lära dig i din wahabisynagoga, men vi muslimer söker sanningen. Om det står i dina böcker att HAN SJÄLV SA HAN HOPPADE IVÄG SOM EN BERGSGET, för han bajsade på sig, varför ska jag då ta ditt ord på att han var modig? Nämn en enda fiende som Umar, Uthman och Abu bakr dödade…
De var rädda för Umars grymhet, och grymhet är inte del av en msulim..därför är det som vi ”rafidah” har ra7ma, nåt ni wahabis inte har när ni spränger upp barn och kvinnor som ber i moskeer…jag gav dig källorna vill du inte ha dem och känner inte till dina egna böcker är det ditt problem.
Vi shias säger att vi har båda onda som goda shias, lojala som hycklare..och de som han nämnde är de falska som inte stod upp för Ahlul Bayt
Frågan är, höll Muawiya sitt avtal? Vad har sunni historiker sagt om hans svek, lögn och hans krig mot Ali? Vad har heliga Provfeten s.a.w sagt om dem som slåss eller bekämpar Ali?
kan jag fa gora fa ha sex med din syster och mamma? och sedan kalla det for Muta’h??
Du har ingen ratt att bli arg for detta… Det i princip sa det gar till. bara be en ”shaykh” skriva pa
Du har inte lagt upp en post med Fel fri imams Drag…? kanske tycker du oxa det dar e ett skamt??
gor det annars da?
Ps. Glom inte piska dig senare..det gjorde juh Ahl-ul-Baht??
OM de vill ha sex med dig och inte är gifta visst varför inte lol..men tror de har bättre smak än att ha muta med en wahabi
Hellre piska mig själv än att bomba mig och andra lol…hellre piska mig själv än att jag tror på hycklare och mördare..du lever i en lögn, skapad av shaitan och du kan inte ens inse det..hur patetiskt är det;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Hadith_regarding_the_use_of_Nikah_Mut'ah_after_Muhammad
Ibn Abbas var väl en bra sahabi? Och är inte Zubair en av de 10 som lovades paradiset enligt er?
Felfri imams drag? Vad dillar du om? Hellre piska mig själv än att jag slåss mot Ahlul Bayt
Jag har i alla fall inte mage att tro att hycklare och kuffar är bättre än Ali och hans familj
Så var Asma dotter till Abu Bakr en prosituterad? Hon gjorde MUTA
Multiple sources state that Asma bint Abu Bakr, the daughter of Abu Bakr, was engaged in a Nikah Mut’ah with Zubayr ibn al-Awwam, whom the Sunnis regard as one of the Ten promised Paradise. This union is said to have resulted in several children.
Salafs som godkänner Muta ÄVEN EFTER PROFETEN MUHAMMEDS S.A.W DÖD..alltså är de shias eller vad
http://en.wikipedia.org/wiki/Salaf_in_favor_of_Nikah_Mut%27ah_after_Muhammad
Cursing Imam Ali (AS) was an order from the beginning of Muawiyah’s reign
for 65 years. He was Umar Ibn Abdil Aziz (may Allah be easy with him) who
canceled this order after more than half a century. Some historians even
believe that the Umayyah descendants themselves killed (poisoned) Umar Ibn
Abdil Aziz, because he changed their Sunnah, one of which was cursing Ali.
(See the Sunni book entitled ”History of the Saracens,” by Amir Ali,
Chapter X, pp 126-127).
One of the ugliest innovations that started during the reign of Muawiyah
was that Muawiyah himself, and through his order to his Governors, they
used to insult Imam Ali (AS) during the Sermons in the Mosques. This was
even done on the pulpit of the mosque of the Prophet in Medina in front of
the grave of the Prophet Muhammad (May Allah bless him and his Progeny),
so that even the dearest Companions of the Prophet (PBUH&HF), and Imam Ali
(AS), his family and his near relatives used to hear these swears with
their ears.
Sunni references :
- History of al-Tabari, v4, p188
- History of Ibn Kathir, v3, p234; v4, p154
- al-Bidayah wa al-Nihayah, v8, p259; v9, p80
On insulting Ali Ibn Abi Talib and cursing him during the Umayah period
starting in Muawiyah’s reign, it is reported that:
”Ali Ibn Abi Talib (ra) was cursed on the pulpits (manabir) of the
east and west…”, during the time of Muawiyah.
Sunni reference: Mu’jam al-Buldan, al-Hamawi, v5, p38
In her letter, Umm Salama, the wife of the Prophet (PBUH&HF) wrote to
Muawiyah: ”…You are cursing Allah and His messenger on your minbar,
and that is because you are cursing Ali Ibn Abi Talib and whomever
loves him, and I am a witness that Allah and His messengerloved him.”
But no one paid any attention to what she said.
Sunni reference: al-Aqd al-Fareed, v2, p300
”That it was in the days of Bani Umayyah, more than seventy thousand
minbar (in mosques) upon which they cursed Ali Ibn Abi-Talib, in some
of what Muawiyah made a Sunnah for them.”
Sunni references:
- Rabeea’ al-Abrar, al-Zamakhshari
- al-Hafidh Jalaluddin al-Suyuti
al-Shaikh Ahmad al-Hafdhi al-Shafi’i, composed 9 verses of poetry expanding
on what al-Suyuti has reported in the previous quote, I translated the
first three verses:
And Shaikh al-Suyuti told:
That it was what they made into a ”Sunnah”.
Seventy thousand mibar plus ten
from the top of which they cursed Haydara (Ali).
And next to this the greatest (sins) look small,
but blame ought to be directed.
För att sammanfatta konversationen mellan ”L” och Bahlool:
L, känn dig ägd.
hehe du glömmer han är wahabi..sånt blir svårt för honom att inse..om du inte binder fast lite sprängämnen runt hans kropp så han kan göra ”jihad” mot barn och kvinnor
wahabi..? beratta vad det e.. dom e emot gravdyrkning?
dom som spranger sig e Khawaridj..du borde veta..du som last mkt bocker
Imamernas drag..??
det dar e logn att Umar sprang fran slaget vid badr..inte kant alls..annu en logn fran Rafidah..
Er grundare e en JUDE!! Abdullâh bin Saba’… det finns i era kanda bocker oxa att det stammer
och mkt av det du skrev tidigare inlagg e logn..
”That it was in the days of Bani Umayyah, more than seventy thousand
minbar (in mosques) upon which they cursed Ali Ibn Abi-Talib, in some
of what Muawiyah made a Sunnah for them.” varesta lognen!!
hahaha Klippt in och klistrat????
kolla upp dina kallor…. inte mkt stammer in
kolla upp kallor och sant innan…mer proffsigt
Imamernas ”felfria” drag.. ge mig 6st…3:e gang jag fragar..vill veta
/tack
Du vet vad wahabi är..det är de khawarij som förändrar sunnisilam och som menar att sahabas och ahlul bayt som var begravna i jannat al baqi inte förtjänade gravar..något som sahabas och salaf tyckte att de gjorde..du vet de sellout som stödjer Israel och USA..de som säljer sin heder och sin religion för att de föredrar denna dunya inför nästa..ni är khawarij och Profeten och Imam Ali har varnat oss för ert gift..tur att sunniterna börjat öppnaupp sina ögon för ert gift.
Han sprang från Uhud..som sagt..nämn en enda som Umar, Uthman eller Abu Bakr dödat i envig..en enda? De var ju stora hjältar..borde det inte stå i dina böcker? Imam Alis motståndare som han dödade finns det gott om och alla var kända krigare..vart är namnen på de hjältar som Umar och hans gäng slog ihjäl? Jag gav dig sunni källor..om dina sunni källor inte är godkända så är det inte mitt problem..Umar ville lämna islam vid Uhud lol..så modig var han
Hade Abdullah bin Sabah varit vår grundarek, hade vi vördat och hedrat honom..hur kommer det sig att vi inte gör det? Ni hedrar ju er grundare Yazeed och Muawiya..varför följer vi inte ert ex?
Klart klippt och klistrat..men ändå vill du inte se eller höra eller förstå..Allah har förseglat ditt hjärta för det är fyllt av gift mot Ahlul Bayt..spottar på horan Muawiya, hans mamma var en hora, hans far var okänd och hans dåd glöms inte bort
Felfria drag? Jagdiskuterar inte deras drag utan historia om Muawiya och andra råttor som stred och bekämpade Profeten och Ahlul Bayt…men vad förvänta4r man sig av en wahabi? Klart du är dum och enbart lyssnar på självmordsbombare och bögar från Saudi