• Veckans idiot – Kevin

    Jag är tacksam för alla idioters visade intresse att få priset för veckans idiot, men tyvärr, ni slogs med hästlängder av Kevin. Killen ifråga sade nåt roligt:

    2011/01/23 kl 00:57

    lite ute och seglar rasol, bokhari ( kriminell zoroastrisk präst,blä) skapade sunnismen, shiismen är efterträderen till zoroastrianismen (ahuramazda= Shaytan), den ednda sanna islam är att följa quranen och inte lögnare som de 12 falska imamerna, rashid khalifa, fard, usama, de falska ayatollorna.Den som följer Quranen och dyrkar endast Allah är en sann muslim, inshalla.

    Så här hävdar denna idiot att Imam Ali, Imam Hassan och Imam Hussain, Profetens välsignade familj, är lögnare och falska. Vi talar om tre personer som hyllades så av Profeten i haditherna att han sade; bara en troende är vän med Ali och bara en hycklare är ovän med  Ali. Eller när han talade om sina kära barnbarn, att den som skadar dem skadar Profeten.

    När en person ifrågasätter både shia som sunni, då måste man fråga sig, vart har han fått sin information ifrån? Vår information, vår bas, våra kunskaper allt sådant härstammar från Sahabas eller Imamerna. De har förmedlat allt detta till oss. Hur vi ska be, hur vi ska fasta, hur vi ska vallfärda. Utan dem går vi blindo. Det är ett märkligt resonemang att man förbannar alla dem som förmedlade kunskapen, från Bukhari till Imamerna från lärda till Sahabas. Jag kan inte annat än säga, det är omöjligt att du är muslim. Men Allah vet bäst..

24 Responsesso far.

  1. Elin skriver:

    Sv; Ouff, det blir ännu svårare när man inte tillhör någon lagskola, hehe.
    Känner mig rätt så lost när frågan om lagskolor hit och dit dyker upp.
    Anyway, jag får hålla mig till att försöka att inte prata när jag tvagar mig. Hur svårt är det liksom, nån gång måste jag kunna vara tyst haha:P

    Hoppas det ordnar sig med sömnen för oss båda, det är verkligen inte bra med så oregelbundna tider. Nu ska jag be fajr sen försöka sova lite, haha.
    Godnatt!

  2. Bahlool skriver:

    jag väntar också på fajr, men hos oss är det om 11 minuter :O
    Jag talar också ibland när jag tvättar mig. Helst ska man dock vara koncentrerad samma gäller ju bönen också.

  3. jan skriver:

    sv: nej jag är på pistachia väldigt lite faktiskt..huh sett mig.. Gud vad du är duktig haha..nice one;P är jag nära ditt jobb, var jobbar du ..özens elr 😀

    belive me B jag ska aldrig skaffa fler ärr med åren..i know how to live now. aldrig mer wallahi..jag var dum och trodde människor skulle behandla mig så samma sätt jag behandla de..men nope så var ej fallet. Hamdulillah ska aldrig förlita mig till åt ngn vän elr människa överhuvudtaget mer.

  4. Bahlool skriver:

    hahah juste pistachia på söder jag tänkte där vid knutan 😉
    svär inte..sådär har jag sagt minst 1000 gånger och varje gång samma fel..samma misstag..samma ärr..

  5. jan skriver:

    aha oj, glömde att det finns en pistachia vid knutan..nej jag är inte där uppe:)
    Jag är tvungen gå igenom ga när jag ska till famor..så thats why, hade annars aldrig satt min fot där:)

    jag ska inte, du ska se..fråga mig om 5 år ” jannan har du fått nya ärr” , and ull get a answer..

  6. Bahlool skriver:

    ohhh vad gulligt hon tror vi talar med varandra om 5 år..tsk tsk tsk 😉

  7. jan skriver:

    haha B häng dig? nej men du har inget liv..din blogg kmr frf vara aktiv, om du frf lever då..verkar tröttare på livet än mig:)

  8. Bahlool skriver:

    hahaha ee wallahi..väntar på Allahs räddning från detta livet 😉

  9. jan skriver:

    hehe väntan kmt bli lååång….ask me about it;)
    ha det bra bror!

  10. Kevin skriver:

    idiot,huh, surah 3:80, där faller din propaganda mushrik.

  11. Bahlool skriver:

    Lol..mushrik? Ja hellre kallad mushrik av en idiot än att vara en idiot 😉
    [Shakir 3:79] It is not meet for a mortal that Allah should give him the Book and the wisdom and prophethood, then he should say to men: Be my servants rather than Allah’s; but rather (he would say): Be worshippers of the Lord because of your teaching the Book and your reading (it yourselves).
    [Pooya/Ali Commentary 3:79]
    Isa, as a prophet, did not teach people to worship him or to make him as co-equal with Allah in any sense of the word. Every prophet of Allah invited people to follow him to obey Allah, and surely not to worship his self. It is a false accusation and slander to say that any of the prophets had asked people to deify them. Rabbaniyyina (root is rabb) means those highly learned holy men who are wholly devoted to the Lord, and possess the wisdom of the Lord. Abu Rafi, one of the elders of the Jews of Najran, asked the Holy Prophet:

    ”Do you invite us to worship you?”

    The Holy Prophet answered, ”I take refuge with Allah, neither I worship any god save Allah, nor I ask any one to worship any god save Allah”.

    According to Minhaj al Sadiqin and Umdatul Bayan when the Holy Prophet completed his reply this verse was revealed.

    Not only the pagans but also the early Christian church indulged in angel-worship.

    Aqa Mahdi Puya says:

    Allah had made some of the prophets to excel others (Baqarah: 253), but all of them were the obedient servants of Allah because they were created beings, subordinate to His will and command. People are advised to put into practice the divine commands mentioned in the book which the prophets of Allah used to preach, and reflect the lessons they taught, in letter and spirit, in their deeds.

    That which has been said in these two verses is fully incorporated in Islam, submission to the will of Allah, so it is a warning to the followers of the Holy Prophet also.

    [Shakir 3:80] And neither would he enjoin you that you should take the angels and the prophets for lords; what! would he enjoin you with unbelief after you are Muslims?
    [Pooya/Ali Commentary 3:80] (see commentary for verse 79)

  12. Bahlool skriver:

    Det är du som går emot Haditherna när du hävdar att Imamerna (Ali, Hassan, Hussain) var lögnare och falska 😉

  13. Kevin skriver:

    ”Vår information, vår bas, våra kunskaper allt sådant härstammar från Sahabas eller Imamerna” ditt påstånde bahlool.
    Vi dom sanna muslimerna som följer endast quranen och endast dyrkar Allah, Vår information, vår bas, våra kunskaper kommer endast från Allah.Torah från Allah, gospel från Allah, Quranen från Allah, haditerna kommer från de persiska imamerna, ni shiiter tror på takkaya ( att ljuga, en synd enligt quranen), ni praciserar muta ( horeri).
    Påstå nu att jag är en idiot, din hycklande mushrik.

  14. Kevin skriver:

    Det är du som går emot Haditherna, wow bahlool vilken slutledningsförmåga du har, Följ endast quranen, bokhari brinner i helvetet.
    Jag erkänner inga hadith, endast quranen.

  15. Kevin skriver:

    Ni shiiter upplyfter de tolv imamerna (blä), till lika med Allah, ni ber till dom.

  16. Bahlool skriver:

    Lol…Vart ska jag börja? Så du tror inte på hadither, inte ens sunni haditherna? Men då är du alltså quranist? Som Rashid Khalifa?
    Vi upplyfter ingen till att vara lika med Allah, men vi följer Profetens ord om att vörda dem och lyssna på dem och ta våra kunskaper från dem. hur ska du tolka Koranen? Du är nog inte ens arabisktalande så hur följer du Koranen när du inte ens kan läsa den 😉

  17. Kevin skriver:

    rashid khalifas anhängare kallas submitters, jag är muslim som följer endast quranen och dyrkar endast Allah.Du kan kalla oss quranister om du vill men vi är inte submitters vi är muslimer, inte alla som kallar sig sunniter ( den riktiga sunnan är i Quranen) är följare av den persiska sunnan, egentligen är vi de sanna sunnimuslimerna, ni o andra sidan är inga monoteister, ni shiiter är mushriks (polyteister).

  18. Bahlool skriver:

    aha..men du svarade inte på min fråga..vem tolkar Koranen åt dig? Du verkar heta Kevin, så du borde vara en konvertit..vem tolkar religionen åt dig? Vem tolkar Koranen? Så Muhammeds (saw) ord spelar ingen roll för dig? Hur ber du? Hur blir det med det antal böner? För det står inte be 5 gånger i Koranen. Hur gör du med vallfärden och andra sharialagar som du ska följa?

  19. Kevin skriver:

    Det är inte Profetens ord, haditerna är de persiska imamernas ord.Vi tolkar inte quranen vi följer den.

  20. Bahlool skriver:

    Du undviker frågorna än en gång..om du är så stark i din tro, varför undvika? Du är konvertit, så du ”följer” koranen, hur? Det finns många saker som inte återfinns i Koranen. Hur har du fått din kunskap? Hur är det med de Koranverser som tar upp vissa personer, ex Ali osv? Så du följer inget av Profetens ord? ingen hadith alls?

  21. Nor skriver:

    Jag kan tänka mig hur den här Kevin tänker eftersom jag själv tänkte på detta sätt under ett helt år. Jag tänkte varför man ska läsa och tro på en massa hadither när allt som Gud vill säga redan finns i koranen? Jag läste Rashid Khalifas tolkning av koranen..men sen kom jag att läsa på mer och förstod att det jag gjorde var helt fel..

  22. Bahlool skriver:

    Problemet med Kevin är att han saknar en stor och vital del av tron. Ahlul Bayt.
    Utan dem går man vilse i världen, hur uppriktig och ärlig man än må vara.
    Många hadither går att tolka olika..utan dessa Imamers ledning så missförstår man dem och kan hamnar lika fel som Usama bin Ladin och hans gäng

  23. Nor skriver:

    Grejen är att när man endast tror på koranen och inga hadither, och bara bara koranen då bryr man sig inte om andra viktiga personer i islam. Men det är sant, hur och vart lär man sig hur man ber? I koranen står det att man kan be i olika positioner, liggandes, sittandes…Men sen finns det ju hadither som berättar mer punktligt om hur man utför bönen.

    För att vara hundra % ärlig måste jag säga att jag fortfarande har JÄTTE MYCKET att lära mig om ahlul bayts roll i islam och hadithers roll i Islam eftersom jag fortfarande ibland (utan min vilja) tänker på detta sätt, som ”varför ska man tro på hadither; om någonting verkligen är obligatoriskt då står det med i koranen”.. och DÅ blir jag förvirrad igen och vet inte vart jag står.

  24. Bahlool skriver:

    Det som är fördelen med Ahlul Bayt, är att Koranen kan omtolkas beroende på vilken tidsperiod. Inte hela, och inte allt men det är varför vi har Ijtihad i shiaislam och att vi har marjas vi följer något som sunniterna saknar då de stoppade ijtihad på 1000 talet. Så vi har 30 tal stora lärda som tolkar, grundat i Koranen, vissa saker. Är cloning halal eller haram? Organtransplantation? Hur blir det när människan bosätter sig på månen? osv.
    Jag råder dig att titta på sista inlägget jag satte ut, den visar på 1 timme, klart och tydligt,med hjälp av hadith och Koran, vad som hände och varför just Ahlul Bayt spelar så stor roll och varför konspirationen emot dem fuckade upp islam och muslimernas beteende. Jag kan lova dig, jag var som dig..jag tänkte vadå ahlul bayt och vi shias ger dem för mycket roll..tills jag började läsa och läsa och läsa..och nu är min tro helt beroende på vad jag lärt mig om dem och av dem.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Scroll Up