• Är du muslim – är du terrorist

    Polisjakt efter bön på busshållplats – DN.SE.

    En man utförde en böneritual vid en busshållplats, och sedan gick han på en buss med sin ryggsäck. Detta väckte anstöt hos någon som ringde polisen och då körde flera bilar efter och tog fast mannen. Efter att ha genomsökt hans ryggsäck, avskrevs det hela.

    När jag läser det här, så tänker jag vad händer näst? Snart får vi väl se beslöjade som stoppas, de kanske är terrorister? Hur blir det med moskéer eller protester och demonstrationer? Alla dessa muslimer som visar sig på gatan kanske vill störta vårt kungahus?

    Vi lever i hemska tider, där muslimer mördas av inte bara väst, utan även av muslimer. Så när vi flyr denna misär, hamnar vi i länder som inte bara fruktar oss, utan hatar oss innerligt. Slöjan, bönen, Allah, Koranen, allt sådant får fram dåliga vibrationer hos dessa personer. När bönen får fram sådana här misstankar, då kan man fråga sig vart detta komma sluta?

    Jag själv står och ber i min restaurang vid stängningsdags och en kund upptäckte mig någon dag sedan, jag var rädd, men det visade sig att hans far var en sufimästare, en konvertit alltså. (Kan läsa om mitt möte i mitt inlägg från igår om mitt privatliv)

    SvD

52 Responsesso far.

  1. Ultimate Speed skriver:

    Roger , jag förstår inte på dig, så vill du nu att folk gömma sig när du ska be till gud ellr ! Så en Ateist ska kunna utrycka sina hat mot gud och religionen offentligt men inte dem religiösa! , Nu vet jag inte om du är en troende eller ej , vilka problem du har med islam ? ska det inte finnas moskeer eller ska inte muslimerna kunna odla skägg !! ska en kvinna inte bär sölja! vilka förändringar som du helst vill se ! pratar du allmänt om hela islam i världen ellr bara i sverige ?

  2. Roger skriver:

    Folk ska inte gömma sig när JAG ber till gud! Det är en sak mellan mig och gud och det är jag som ska stänga dörren så som Jesus sa. Hur läser du egentligen?

    Jag fick svaret av en man i Turkiet att slöjan är en kopiering av koptisk vidskepelse att Moder Maria blev gravid genom att lyssna på Gud och därför måste kvinnor täcka öronen för det vore kätteri att tro att de skulle kunna upprepa bravaden. Otroligt korkat!

    Varken synagogor, kyrkor eller moskéer bör finnas enligt Jesus! Det var det som gjorde att han fick farisé-mobben efter sig som sedan krävde att romarna skulle undanröja honom. Sådana lokaler där man samlas för att visa andra hur ”rättroende” man är, är bara för skrymtare (hycklare).

    Hoppet lever för Tunisien om de unga där är för personlig frihet enligt Jesus:

    ”Inom två månader väntas nyval i Tunisien. Ingen vet vem som kommer göra anspråk på makten. Många fruktar att islamistiska grupper kommer att försöka utnyttja det instabila läget.

    – Men det är ingen mening att de försöker. Vi unga kommer aldrig att acceptera dem, vi kommer att fortsätta att sträva efter ett fritt och öppet Tunisien.”

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8419680.ab

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Scroll Up