• Nu ska vi bränna Koranen

    I några dagar har jag fått email och länkar om en kyrka i USA, som vill starta ett bokbål på 11/9 för att bekämpa islam och Koranen. På liknande sätt brukade nazisterna bränna judiska författares böcker. En okunnig pastor som försöker skrämma upp människor med att säga att islam bär skulden för brott och våld, han verkar inte ha läst sin historia, han verkar inte veta något om korstågen, som kostade Mellanösterns folk hundratusentals döda och fördrivna, han verkar inte känna till de otaliga krig som USA för och fört mot muslimer senaste årtionden.

    Jag är rätt upptagen med annat nu men det kliade i fingrarna, jag kunde inte låta bli att skriva om det här, om hur hatet mot islam och muslimerna bara ökar. Jag har i några år nu varnat och skrivit om en mörk tid som vi står inför, en tid där muslimen ”inte hatas” men hans religion, hans heliga bok, hans heliga profet. Man angriper inte muslimen i sig, utan man angriper slöjan, moskén eller så angriper man muslimens tankesätt.

    Nej, det här är inte rasism, det är inte islamofobi, det här är ju ”sanningen”.

    Denne präst hävdar att muslimer tror på sharialagarna och att det är hemska och våldsamma lagar, har han glömt kristendomens lagar? Öga för öga och tand för tand?

    Allt det här görs i frihetens, demokratins och yttrandefrihetens namn. Några år sedan målade judar Profeten Muhammed som gris och slängde sådana papper in på moskéernas områden, detta ansågs inte vara något problem, men om jag nu skulle gå och rita hakkors på judiska synagoger, då är det ett stort nej nej. I åratal har man skrivit böcker som hånar muslimerna, hädar deras tro, angriper deras Profet. Man har instiftat lagar emot slöjan, man har stiftat lagar mot deras skolor, man har även planerat att förbjuda Koranen. Allt i frihetens, demokratins och yttrandefrihetens namn.

    Konstnärer ritar rondellhundar och de fortsätter med sitt beteende, för de får stöd av massorna. Man angriper muslimska länder, mördar civila, och hävdar att allt görs för att befria dem från diktaturen, samtidigt som man får och ger pengar och vapen till diktaturer styrda av ”muslimer”.

    Nu bränner man Koranen helt öppet, när ska man börja bränna muslimerna helt öppet? När man skjuter och mördar civila irakier och afghaner, så görs det inte i det öppna, där är det ”misstag”. Över 40 hemliga fängelser har USA runtom i världen, lika hemska eller hemskare än Guantanamo, början på koncentrationslägren?

    Jag beklagar den framtid muslimerna och islam har, jag fruktar den framtid som vi står inför. Ja bränn Koranen men jag kan inte säga att jag bryr mig längre, för jag vet att Allah den allsmäktige skyddar Sitt Hus och Sin Koran. Bränn boken, förbjud slöjan, bekämpa muslimen, håna religionen, angrip Profeten, men i slutändan går det inte att stoppa denna religion. Denna religion som omvänder hjärtan, denna tro som förändrar människorna och förnyar tankarna. Islam är här för att stanna, snart är den den största religionen i världen, och inga bokbål kommer kunna stoppa detta.

    Church plans Quran-burning event – CNN.com.

25 Responsesso far.

  1. Romeo Patrick skriver:

    Jag måste säga att jag inte riktigt håller med. Jag har alltid sagt det och säger det igen. Islam kommer inte att störtas av kristna, judar eller demokrati. Islam kommer att störtas av islamister.

    Vi tar det enkla exemplet. Vi invandrare i Sverige. Begår en av oss brott, då får _hela_ invandrarkulturen en ordentlig nit. Dödar en svartskalle någon svensk, då får alla svartskallar stå till svars.

    Enkelt, och gott.

    Samma sak är det med islam. Alla dessa Jihad och självmordsbombningarna. Attackerna mot Lars Vilks, allt sånt gör att folk känner större hat mot muslimer.

    Bröderna som försökte bränna Vilks (som idiotiskt nog brände sig själv, men det visar ju vilken intelligensnivå dessa personer ligger på) tände inte eld på hans hus, dom tände och spädde mera bensin över elden, hatet mot muslimer.

    Det är ytterst sällan man pratar om Islam med goda toner. Det finns tusentals muslimer som är bättre än alla oss tillsammans, men dom som gör det dom gör.. Det är dom som gör att resten av världen tar avstånd mot islam.

    Det har blivit en ond cirkel. Vissa inom islam blir förbannad, vill döda, bomba , dittan och dattan. Västvälden och övriga världen ser detta. Associationerna flödar direkt, och byggs på.

    Muslim – Bomb, Jihad, slår kvinnor. Blablablabla.

    Islamisterna kommer att största Islam. Ingen annan.

    // Romeo

  2. .: نور :. skriver:

    Jag tycker sådana nyheter är fasansfullt komiska. Guds system är Islam [se till det arabiska ordet för att förstå ordet till helhet], Guds religion är Islam [se till det latinska ordet religare] för att förstå varför Guds system är Islam. Så när en liten människa sedan ska bränna en bok för att försöka stoppa Guds religion, är det som man vill skydda sig mot en gamma blixt, i en bil 😀

  3. .: نور :. skriver:

    Romeo, kan faktiskt inte göra annat än att hålla med. Det är inte yttre krafter som dräper en religion, utan idioterna inom den 🙂

  4. Bahlool skriver:

    Så ni menar att det är de fåtal dumma muslimerna som skapar kaos som är fienden medan de som sprider lögner utifrån, svartmålar islam, hetsar mot den, de är en mindre fara? Ologiskt i mina öron. Islamister och fanatiker kommer det i olika skepnader, jag själv anser mig vara islamist i vissa sammanhang och fanatiker, men inte har man sett mig försöka bomba eller mörda någon.
    Vem har störst makt att förstöra islam? de fåtal okunniga fanatikerna, som spränger upp ett fåtal människor eller de miljoner islamofoberna som sprider skit om islam och muslimerna? Dessa personer som sprider skit om islam utifrån skadar miljarder, hur många skadar de fåtal fanatikerna?

  5. .: نور :. skriver:

    Testa sitta i en bil om en gamma blixt slår ned får du om det funkar, då kan du förstå min logik 🙂

    Nej men seriöst, har man lite större perspektiv på saker så är logiken alls inte skev. Sen är det ju inte LITE dumma muslimer, typ 85% av alla muslimer är som ett kollektivt medvetande och en kollektiv själ. Man kan likna Islam vid en kropp. Det ”hot” Islam möter av mer korkade människor skulle lätt kunna bekämpas, för det är inget hot. Lögn och svartmålning och resten du drog upp är som att gå in i ett mörkt rum och tända en lampa och mörkret är borta. Men kroppen Islam förtärs av okunnighet och extremism tobm. Sedan är det en kropp utan kondis, överviktig och med de relaterade hälsoproblemen som medföljer. Majoriteten av muslimer är blivit kära i dunya och piskas av sina nafs. Inte undra på att det yttre hotet ses som ett astronomiskt stort hot. Men skulle majoriteten av muslimer illuminera sig, skaffa sig lite kunskap och börja styra sina nafs och följa sin Din skulle detta hot inte längre vara ett hot. ”Det kommer en tid då muslimer endast är muslimer till namnet”, vi börjar närma oss den punkten. Medan folk hopar sig kring människor inom Islam som stjälper mer än hjälper [utan att nämna några specifika personer]. Du vet själv att muslimer inte följer sin egna Din nämnvärt bra, så att då se ett hot utanför Islam är snarare ologiskt. Samma med kristendomen, det var aldrig yttre hot som sakta slakta den religionen, utan de inom den som konstant skulle förändra den, så originalet inte längre fanns. Medan de troende kristna inte följde sin religion. Ser man till större perspektiv än ynka små mänskliga perspektiv är saker rätt klara likväl dess logik.

  6. Jeremy skriver:

    Naturligtvis är det otroligt dumt att bränna böcker, oavsett innehåll.

    Dock har du fel om att ”kristendomens lagar” skulle vara ”öga för öga tand för tand”

    Jesus sa:

    ”Ni har hört att det blev sagt: Öga för öga, tand för tand. Men jag säger er: värj er inte mot det onda. Nej, om någon slår dig på högra kinden, så vänd också den vänstra mot honom”

    Evangeliet enligt Matteus 5:38-39.

    Att kristna inte lever upp till detta är naturligtvis att beklaga.

  7. Bahlool skriver:

    Jeremy kristna lagar fram till 1800 talet byggde uteslutligen på bibeln, där öga för öga och tand för tand var bruk, man tog då GT och NT som förebild. Om dessa lagar inte ska tillämpas, varför menade man i den kristna världen att det var lagar byggda på bibeln? Varför har man än idag GT som förebild och som del av biblen?

  8. Jeremy skriver:

    Att sekulära lagar skulle bygga på Bibeln, dvs. GT + NT har jag hört förut (en som kallar sig Profanum Vulgus på bloggar brukar ha detta som argument) Jag vet för lite om detta för att vare sig verifiera eller säga emot dig och/eller honom. MEN – och detta är viktigt – detta betyder INTE att de lagar som det SEKULÄRA samhället skapade med inspiration från Bibeln är ”kristna” lagar.

    Jesus stiftade inga sekulära lagar, det vet alla som är någorlunda insatta. Och vad Jesus sa och gjorde är det viktiga för den kristna tron, eller hur? Det är han som förkroppsligar allt som är, och skall vara, kristet:

    ”Låt det sinnelag råda hos er som också fanns hos Kristus Jesus” Filipperbrevet 2: 5 (exempelvis!)

    ”varför menade man i den kristna världen att det var lagar byggda på bibeln”, undrar du? Ja, kanske för att det var det tyngsta argumentet för auktoritet de kunde lägga fram. Det betyder inte att det att de lagar de stiftade är ”kristna”; att påstådda efterföljare till Jesus har agerat lagstiftare i hans namn, eller för all del: Inte kunnat leva upp till det han sa och gjorde är en annan sak och något som jag är den förste att beklaga.

    En sak till: Detta med GT:s roll inom kristendomen. För de flesta kristna, vågar jag nog påstå, är GT endast relevant i den nån man anser att den förebådar och profeterar om Jesus. Läser du Paulus´ brev är det så han använder GT. Sedan finns det naturligtvis hard-core-fundamentalister som anser att de tror ”på hela Bibeln”, inkl. en bokstavlig tolkning av GT.

    Allt gott!

  9. Bahlool skriver:

    tack för infon

  10. Jeremy skriver:

    Det var så lite! Roligt att kunna bidra :o)

  11. Jeremy skriver:

    Fel smiley: 🙂 ska det vara

  12. MH skriver:

    “Jeremy kristna lagar fram till 1800 talet byggde uteslutligen på bibeln, där öga för öga och tand för tand var bruk, man tog då GT och NT som förebild.”

    Jag förstår inte vad du menar med kristna lagar och att de byggde på Bibeln. Samhällen i Europa har oftast format sina lagar bl a efter romerska rätten (googla) och fått inflytanden från kristendomen, men några kristna lagar kan man inte kalla de lagarna för. Öga för öga och tand för tand har inte heller varit något bruk i Bibeln eller i kristendomen, det gäller då att förstå sambandet mellan GT och NT (Paulus skriver mycket om detta i NT). En utav de förklaringsfaktorer som getts till varför den tidiga kristna församlingen var så framgångsrik (=spred sig så snabbt och effektivt) efter Jesus död var faktiskt att de kristna var så exceptionella människor då det gäller vänlighet, kärlek, hjälpa andra osv, så att själva religionen blev attraktiv för många.

    Frågan som du ställer om varför man även idag har GT som förebild och som en del av Bibeln är ganska enkel att svara på ifall man bara kollar lite noggrannare det som händer i GT. Utan GT vore det t ex omöjligt för NT att existera. I Första Mosebok beskriver man ju hur Gud skapade världen och hur synden kom till världen (pga synden behövdes en frälsare, dvs Jesus). Många händelserna som beskrivs hjälper dessutom många kristna att förstå sitt eget förhållande till Gud. Andra-Femte Mosebok exempelvis (som ganska långt handlar om flykten från Egypten) många refererar till på det här sättet (tagen ur någon blogg): ”What’s your ”Egypt” in life right now and how does God want to bless you and make you a blessing in it?”. Det är även exempelvis viktigt att se hur Abraham, Moses och andra (även fast de var Guds utvalda till en speciell uppgift) gjorde fel, ångrade sig…det berättar för oss att ingen person är eller kan vara perfekt, utan endast Gud är det. Viktigheten av GT märks även i NT där man kontinuerligt refererar till de äldre skrifterna, även Jesus gjorde det.

    För att ta några ytterligare exempel: “Job” svarar på frågan varför oskyldiga människor lider, “Ordspråkboken” innehåller en stor mängd av visdomsord från livets alla områden, “Höga visan” beskriver enligt vissa tolkningar Guds kärlek till sitt utvalda folk eller Jesus kärlek till sin församling, “Predikaren” som är en utav mina favoritböcker i GT beskriver hur meningslöst livet är utan Gud.

    Jeremy påstod att “för de flesta kristna, vågar jag nog påstå, är GT endast relevant i den nån man anser att den förebådar och profeterar om Jesus.” Jag för min del påstår att jag känner inte en enda kristen person (dvs som är troende på riktigt) som tycker att GT är relevant endast för att det innehåller referenser till Jesus.

  13. Jonas skriver:

    Usch, trött på detta. Vad spelar religion för roll? Varför är folk villiga att dö för religion? Jag fattart faen inte. Offra sin familj? Barn? Allt i religionens namn? Det är dags att människor förstår att vi är i 2000 talet nu och att religion inte har en plats här längre. Räcker det inte med Kärleken för sina medmänniskor? Vårda moder natur. Allt är ett och vi är alla bundna till varandra.

    Men jag står såklart för religionsfrihet. Men jag tycker det är synd, för jorden vore en sån bättre plats utan religionen.

    Peace

  14. Bahlool skriver:

    Jonas då kan man fråga sig samma sak..varför ska man dö för demokrati, för naturen, för pengar, för resurser osv..finns många saker som folk dör för..

  15. Elsy skriver:

    Jag kunde inte sagt det bättre än jonas. F*ck religion, det skapar bara massa problem, alla ska ha rätt att leva sitt liv självklart, och man kan slösa tid på att kommentera och argumentera för bibeln eller koranen, det finns extremister i alla religioner, man ser ju bara exempelvis självmordsbombare eller alla sekter i usa. Men vanliga ”normala” människor förstår att alla är inte lika. Sen kan jag inte låta bli heller att hålla med Romeo Patrick, för de som förespråkar något negativt i en religion, skapar bara en värre syn av den religionen för omvärlden. Det är synd att det finns hatar, och att vissa är utsatta mer än andra, men så är det här i livet. Vissa mördas, våldtas, slåss, vissa lever lyckligt, får barn, blir fattiga eller rika. Sen är ju vissa idioter och vissa smarta hederliga människor. Det är så det funkar. Jag tycker att tron borde finnas, men inte religion. Allt hade ju varit enklare om alla trodde på samma gud, samma ”bok” osv osv, men livet kan ju väl inte vara så enkelt!!

  16. Jonas skriver:

    Bahlool

    Mjo men demokrati o politik är ju rent skit det med i sig. Det har börjat bli en Religion det med. Börjat tappa sitt värde. Folk vet ju inte ens vad dom röstar på längre, bara massa människor som gapar o skriker i tv. Dö för naturen? Alla dör vi för naturen, vare sig vi vill det eller inte. Pengar, ja det är ju det största skiten i detta samhälle. Folk fattar inte att vårat penningsystem är gammalt det med. Behöver bytas ut. Men folk tror inte det går… Resurser är också en sak, visst för överlevnad är det en sak. Då kan jag förstå om man dör för något. Men som vi beteer oss… Av ren girighet… det äcklar mig!

    Peace

  17. Veldo skriver:

    Du har rätt i en stor del av det du skriver!!!

    Men det är synd att media bara drar upp det negativa från en muslim, inte det goda!!

    Det finns mer än 1.6 miljarder muslimer, 99.9% av dessa har aldrig ens tänkt en negativ tanke om andra religioner eller raser! Men de 0.1% som har gjort detta har det gjorts raportage om men inte de 99.9% goda muslimerna!!

  18. Admin skriver:

    Varning till alla kristna, VAKNA UPP

    http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

  19. Bahlool skriver:

    Din åsna saknar dig, jag har ju redan satt ut den filmen..men det är väl svårt med att läsa eller skriva i din del av världen 😉

    Admin
    arabidiot
    admin200@hotmail.com
    85.227.219.202

  20. jesse fransson skriver:

    Visst är du som nå inavel va???

  21. Bahlool skriver:

    Sorry Jesse, om du uttrycker dig bättre, så kanske jag förstår vad du dillar om? Lär sig ingen svenska i dagens Sverige? Tsk tsk tsk..

  22. Abd al-Alim skriver:

    I Guds den Nåderikes, den Barmhärtiges Namn.

    Bahlool, inte bara i kommentaren är denne Jesse Fansson, oj jag menar Fransson, osvensk. Hela hans blogg innehåller barnsliga stavningsfel.

    På tal om inavel så är det i Bibeln som Lot har sex med sina egna döttrar.

    Abd al-Alim

  23. Bahlool skriver:

    japp såg hans blogg..rena skämtet alla fördomar som fanns, spreds där..suck

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Scroll Up