• Ya Mu7ammed!! del 1

    Han var en reslig man. Enligt haditherna var han känd för att vara ärlig, pålitlig och vältalig. Han var fattig men kom från en känd familj, en familj som räddat staden Mecka otaliga gånger. Hans förfäder räddade folket från svält och törst, de tog hand om Kaaban, den heliga byggnaden som byggdes av självaste Abraham många decennier tidigare.

    Ya Mu7ammed del 2

    Ya Mu7ammed del 3

    Ya Mu7ammed del 4

    Ya Mu7ammed – Oh Muhammed!

    Muhammeds pålitlighet ledde till att han mötte sin livs kärlek, Khadija. De fann tycke för varandra och Muhammeds handlande gjorde  Khadija rikare än hon någonsin varit.

    Muhammed var ofelbar i alla hänseenden. Han såg bra ut, var renlig, ärlig, pålitlig. Han hade alla drag en älskad man kan ha.

    Någon vecka sedan frågade min muslimske konvertitvän varför vissa muslimer bara talar om Muhammed hit och Muhammed dit, till den grad att de inte nämner Allah lika mycket. Liknande tankar har man över shiaislams förste imam Ali. Sunnis menar att vi älskar Ali för mycket och att vi inte nämner Muhammed i samma höga grad. Är det så?

    Muhammed och Ali skapades av samma ljus. Vi älskar Ali för att han är del av Muhammed och för att Profeten sagt åt oss att stödja och älska Ali.

    Muhammed var den siste Profeten. Han är älskad av Allah. Han är profeternas sigel och hans budskap räddade mänskligheten. Allah älskar honom, därför älskar vi honom. Hans karaktär och personlighet är bara ett plus.

    I dagens muslimska värld så har hans roll och person förminskats. Han ”var bara en vanlig man” sägs det. Var han verkligen bara det?

    Han lyckades på 20 år att omvandla det stagnerade och barbariska arabiska samhället. Rasisterna fick lära sig att respektera och stödja andra folkslag. På en dag omvandlades förtrycket av kvinnorna till att de blev de mest frigjorda och mes liberala i världen. Kvinnor fick ärva, äga och välja vem de gifte sig med. De krigade på slagfältet som männen och de fick yttra sig i församlingen. Allt det här hände på grund av Muhammed.

    När nationer inte kan uppnå denna perfektionism, så måste de degradera den. Då även det inte lyckades så började man upphöja andra personer, så att de kan komma i närheten av denna perfektionism. Man såg det i fallet med Ali, där man försökte och än idag, försöker lyfta upp sämre män till Alis nivå. Med Profeten Muhammed var det inte annorlunda. Plötsligt fick man hitta på hadither som belyser att han var en kvinnokarl, en man som kunde bli lurad, en man som felade i bönen, en man som felade i tankesättet, en senil man, en psykopat och en massmördare.

    Allt det kunde man hitta i hadither om denna man. Stämmer de? Är jag kanske inte objektiv när jag ifrågasätter de här orden om denna man? Kanske jag är.

    Dock anser jag att det var en konspiration som ledde till att man försökte förvränga bilden av denna storartade man.

    150 år av Ommayyidisk dynasti, en dynasti som hatade Muhammed och Ali, till den grad att de förfalskade, förvred, förvrängde och rent ut sagt ljög om dem.

    En Profet, som fick en del av sin kunskap om slöjan och bönen av hans ”Sahaba” (vänner)?

    En Profet, som bad och hade en av sina fruar sittandes framför honom? Som om han bad till henne?

    En Profet som glömde bort sin bön? Bönen han hade lärt upp hundratusentals i??

    En Profet som vacklade i tron?

    Koranen är fylld av verser om hycklarna, de som spelar att de är muslimer, men som i verkligheten försöker förstöra islam.

    Konspirationen lyckades. Muhammed dog, hans minne förvreds, hans familj jagades och mördades, hans ättlingar förföljdes. Hans älskare och supporters får än idag ljuga om sin tro för att rädda livhanken.

    Those who cant remember the past, are condemned to repeat it.

    En enkel mening som belyser vikten av att läsa på, att studera denna man och hans budskap.

    Ya Allah…Ya Mu7ammed..Ya Ali.

    Idag kallas han för massmördare, han som skyddade barn och kvinnor.

    Idag kallas han för pedofil, han som gifte sig med kvinnor ingen ville ha.

    Idag kallas han för psykopat, för han omvandlade samhället från grunden.

    Idag kallas han för ett monster, han som kom som räddaren i nöden.

    Salam och återigen salam till dig min herre, min mästare, min Profet.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Scroll Up